דלק מוטורס מחדשת את פעילות סוכנות פורד בארץ בסוף נובמבר

נבחנת כניסת "פורד קרדיט", חטיבת המימון של פורד, לישראל

סוכנות פורד בישראל תחדש את פעילותה בישראל בסוף החודש הנוכחי. כך מסר היום (ד') גיל אגמון, מנכ"ל קבוצת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה ופורד. דלק מוטורס רכשה את הזיכיון ליבוא פורד מקבוצת מכשירי תנועה בתחילת השנה, ועסקה מאז בהכנות לוגיסטיות לקראת חידוש יבוא ושיווק המותג.

בשלב הראשון ייפתחו שלוש סוכנויות מכירה של פורד - בתל-אביב, בירושלים ובחיפה. בתחילת השנה הבאה, ייפתחו עוד סוכנויות בפריסה ארצית. במקביל, מושלמת בימים אלה היערכות רשת מוסכי השירות הארציים של מאזדה ופורד. דלק מוטורס מתכוונת ליצור רשת של 60-50 מוסכי שירות, שחלקם היו בעבר מוסכים של פורד.

סוכנות פורד תשווק תחילה ארבעה דגמים: פורד פיאסטה החדשה, שתוצע בשלב הראשון עם מנועים בנפח 1.3 ו-1.5 ליטר ועם תיבת הילוכים ידנית; פורד פוקוס, שתהיה הדגם המשפחתי העיקרי של פורד בארץ. היא תוצע בתצורה של ארבע וחמש דלתות, עם מנוע 1.6 ליטר וגיר אוטומטי; המסחרית האירופית פורד טרנזיט, שתוצע בשלושה דגמים עם מנוע דיזל; והמסחרית האמריקנית הגדולה "פורד אקונוליין". מחירי המכוניות ייקבעו לפני תחילת השיווק.

אגמון אומר, כי דלק מוטורס עובדת כיום בשיתוף פעולה הדוק עם פורד על התאמת הדגמים, מבחינת אבזור ומפרטים, במיוחד לשוק הישראלי. הוא צופה, כי במהלך השנתיים הקרובות יורחב בהדרגה מגוון דגמי פורד המיובאים לארץ ויוצעו גם דגמי דיזל פרטיים שונים, רכבי שטח ועוד.

יבוא רכבי הפאר של המותג "לינקולן", שאת הזיכיון לייבואם קיבלה דלק מוטורס לאחרונה, צפוי להתחיל במהלך שנת הדגם 2001.

לדברי אגמון, מתכוונת דלק מוטורס לשמור על הפרדה שיווקית בין המותגים פורד ומאזדה, כולל אולמות תצוגה נפרדים וכוח אדם נפרד. דלק מוטורס החליטה להתחיל את השיווק בפרופיל נמוך, כחודשיים לפני ההשקה המלאה של המותג פורד בארץ, בשל דרישה גבוהה למכוניות פורד בציי רכב.

טימותי טאקר, המנהל האזורי של פורד האחראי על ישראל, אומר, כי פורד בוחנת כיום בארץ ספקי משנה נוספים, שיכולים להשתלב במערך הספקים העולמי של פורד. לדבריו, נבחנת האפשרות לכניסה של "פורד קרדיט", חטיבת המימון הבינלאומית של קונצרן פורד, לפעילות בישראל, אך לא התקבלו החלטות בנידון. טאקר אמר, כי אין עניין להיכנס לשותפות בדלק מוטורס באמצעות רכישת מניות, כפי שעשתה GM בחברת UMI.« דובי בן-גדליהו « דלק מוטורס מחדשת את פעילות סוכנות פורד בארץ בסוף נובמבר « נבחנת כניסת "פורד קרדיט", חטיבת המימון של פורד, לישראל