בל"ל הקים יחידה מיוחדת למימון חברות סטארט-אפ

בנק לאומי הקים לאחרונה יחידה המטפלת באופן בלעדי במימון חברות סטארט-אפ. כך הודיע היום (א') גיורא עופר, ראש החטיבה לבנקאות מסחרית של בל"ל, ביום עיון בנושא "היי-טק וסטארט-אפ" שהתקיים בירושלים.

לדברי עופר, בל"ל ילווה את החברות בענף ההיי-טק הן בצד הבנקאות המסחרית - במתן שירותי אשראי והשקעות ושירותים בנקאיים אחרים, והן בצד ההשקעות הריאליות של הבנק, באמצעות זרועות הקבוצה המתמחות בכך.

המימון הבנקאי המוצע על ידי בל"ל לחברות הסטארט-אפ יינתן, לדבריו, לחברות העונות על שלושה קריטריונים עיקריים: חברות אשר סיימו את עיקר פיתוח המוצר והחלו בשלב ראשון של מכירות, חברות שכבר עברו לפחות סבב גיוס הון אחר מקרנות הון סיכון או ממשקיעים מוסדיים, וחברות עם יכולת ניהולית ויזמית מוכחת.

"המימון שמציע בנק לאומי לחברות סטארט-אפ אינו בא להתחרות בהשקעות המבוצעות על ידי קרנות הון סיכון וחברות המתמחות בהשקעה בחברות סטארט-אפ, אלא בא להשלימו ולגוון את המקורות הפיננסיים העומדים לרשותן של חברות, העושות את צעדיהן הראשונים", אמר עופר.

עוד הוסיף עופר, כי כפיצוי על הסיכון הקיים במימון מסוג זה, מבקש בל"ל לקבל אופציות לרכישת מניות החברה בשיעור מסויים מסכום קו האשראי.« מאת ג'ודי מלץ « בל"ל הקים יחידה מיוחדת למימון חברות סטארט-אפ