בשבוע שעבר הכריזו קבוצות הפרסום ליאו ברנט ומקמנוס על מיזוגן, בצעד שיהפוך את החברה הממוזגת לקבוצת הפרסום הרביעית בגודלה בעולם. ענק הפרסום היפאני דנטסו, הפועל מטוקיו, אמור להפוך לבעל המניות הגדול ביותר בחברת האחזקות החדשה, עם נתח של %20. BDM תשמש כשותפה העיקרית של דנטסו ותספק שירותים ללקוחותיה מחוץ לתחומי אסיה.
החברה הודיעה על כוונתה לצאת בהנפקה ציבורית, בהתאם לתנאי השוק, מיד עם השלמת עיסקת המיזוג, בתחילת השנה הבאה.
הגוף החדש, שישמש כחברת אחזקות של קבוצות ליאו ומקמנוס, יפעל ממטה בשיקאגו וישא, באופן זמני ככל הנראה, את השם BDM. ליאו ברנט, מקמנוס וד'ארסי ישמרו על שמותיהם, וימשיכו לפעול עצמאית.
רוג'ר הופט, המנכ"ל הנכנס של קבוצת ליאו, ימונה כמנכ"ל BDM. רוי בוסטוק, יו"ר ומנכ"ל קבוצת מקמנוס, ימונה כיו"ר החברה.
על פי הודעת החברות, מחזור ההכנסות של הקבוצה עתיד להיות גבוה מ-1.7 מיליארד דולר לשנה. הקבוצה, שנקראת באופן זמני BDM, תכלול 500 יחידות תפעול ב-90 מדינות, ותעסיק כ-16 אלף עובדים. בין הלקוחות המטופלים ע"י שתי הקבוצות כיום נימנים: קוקה קולה, פרוקטר אנד גמבל, ג'נרל מוטורס, פיליפ מוריס פילסבורי ועוד.
עוד נמסר, כי עיסקת המיזוג תביא ליצירת חברת שירותי המדיה הגדולה ביותר בעולם - הכוללת את מדיה-ואסט של מקמנוס וסטארקום של קבוצת ליאו - עם תקציבים של יותר מ-13 מיליארד דולר, בנוסף על פעילויות דנטסו ביפאן.
לדברי הופט, ראשי החברה כבר ניהלו שיחות עם חלק מלקוחותיה העיקריים, ביניהם מנהלי פרוקטר אנד גמבל וקוקה קולה ואלה הביעו שביעות רצון מהמהלך.
"אנחנו לא צופים קונפליקטים וניגודי עניינים", הוסיף. עוד נמסר, כי החברה הממוזגת תוכל לענות ביתר יעילות על צרכי השוק הגלובלי, כשמספרם העולה של התקציבים הרב לאומיים דורש מגוון רחב יותר של שירותים שיווקיים גלובליים. החלטת מנהלי הקבוצה על הנפקת מניות בעתיד הקרוב, תכליתה לתמוך באסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח של הקבוצה. "צרכי השוק המשתנה דורשים סוכנויות גלובליות חזקות פיננסית", נמסר.
זווית מקומית
אודי פרידן, מנכ"ל משותף בראובני-פרידן, נציגת ליאו ברנט בארץ אמר ל"גלובס": "המיזוג מהווה יום גדול לליאו ברנט העולמית וגם לנו. אנחנו כרגע משולבים עם הסוכנות הגדולה בעולם, אחרי כניסתה של דנטסו למיזם. זה אומר שהשמים מבחינתנו פתוחים, בכל הקשור להיקף התקציבים, ליכולת רכישת המדיה, למגוון ולמספר הלקוחות. זו קפיצת מדרגה מכל הבחינות והמיזוג הזה בוודאי יביא לנו גם לקוחות".
לדברי פרידן, הקשר בין ליאו גרופ לדנטסו סוכם לאחר שנה וחצי של מו"מ, תוך תחרות מול כל סוכנויות הפרסום העולמיות הגדולות. לדבריו, דנטסו חיפשה גם נציג בארץ, לפני כשנה וחצי, אולם הוא מעריך, כי לאחר המיזוג אין דנטסו צפויה להמשיך ולחפש נציגות בארץ.
לדברי יאיר גלר, מבעלי גלר-נסיס, נציגת ד'ארסי בישראל, על פי הנחיותיו של יו"ר מקמנוס, רוי בוסטוק, לא יהיה שום שינוי במעמדן של סוכנויות הפרסום בקבוצת מקמנוס או באלו שבקבוצת ליאו. כל הסוכנויות ישמרו על עצמאותן ועל שמן, ולפיכך לא צופה גלר גם מעבר של תקציבים. "יתכן שבשלב מאוחר יותר יהיו שיתופי פעולה, בתחום המדיה, למשל, שנובעים מהעוצמות שיצטרפו".« אדוורטייזינג אייג' ואסנת כותן « ענק הפרסום החדש BDM ייצא בהנפקה עם השלמת המיזוג « בעקבות המיזוג: ראובני-פרידן וגלר-נסיס - "קרובי משפחה"
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.