גילרמן: תעשיית הזיופים גורמת נזק של 1.5 מיליארד שקל; להפעיל תוכנית חירום

"בכנסים בינלאומיים בנושא אני מתבייש - כל העיניים מופנות לישראל"

"על הממשלה להפעיל תוכנית חירום לבלימת תעשיית הזיופים, שגורמת למשק נזק של 1.5 מיליארד שקל". כך אמר היום (ד') דני גילרמן, יו"ר איגוד לשכות המסחר, במסיבת של ארגון הגג למלחמה בזיופים.

גילרמן התריע מתופעה שהיא "אחת החמורות והמבישות במדינה, שמשלבת מאפיה, פשע ואוזלת יד שלטונית". לדבריו, הגידול החד שחל בתקופה האחרונה בנגע הזיופים הוא איום אמיתי על קיומה של כלכלה תקינה ועל המשק.

ראשי הארגון למלחמה בזיופים קראו לממשלה לנקוט צעדים למיגור התופעה ולהחמרה בענישה, ולהקים בית דין מיוחד לטיפול בקניין רוחני. כן הם דורשים את הגברת הפשיטות המשטרתיות והקצאת תקנים נוספים ליחידת המשטרה המיוחדת למלחמה בנושא, שלה כיום 12 תקנים בלבד.

"אנו נמצאים בסכנת נידוי, ועלולים למצוא את עצמנו במועדון מצורעים יחד עם מדינות עולם שלישי של כלכלה שחורה ושוק שחור", אמר גילרמן. "בכנסים בינלאומיים אני מתבייש להיות ישראלי. בכל פעם שעולה נושא הפרת זכויות היוצרים - כל העינים מופנות לישראל".

גילרמן תקף את הממשלה, בטענה שהיא שותפה לעבירה: "ישנם משרדי ממשלה שביודעין משתמשים במוצרים מזוייפים, שהשימוש בהם הוא בבחינת פגיעה בוטה והפרת זכויות יוצרים. במשרד האוצר, שאמון על תקציב המדינה וקופת המדינה, משתמשים בתוכנות מזוייפות. ואילו משרד החינוך משכפל ספרים ללא היתר". עוד אמר גילרמן, כי נשקלת הגשת תביעה נגד משרדי הממשלה האמורים.

גילרמן הפנה אצבע מאשימה לרשות הפלשתינית, בציינו כי היא הגורם המרכזי בתעשיית הזיופים. "הרשות הפלשתינית הפכה מדינת זיופים. הדבר משרת שתי מטרות שלה - מצד אחד תעשיית הזיופים יוצרת עבודה לאנשים, ומצד שני הדבר פוגע במשק הישראלי".

רוני בראון, נציג הפדרציה לתקליטים, אמר כי %30 מהמוסיקה הפיראטית מגיעה מהפלשתינים. לדבריו, משרד התמ"ס מסבסד את המפעלים שמייצרים דיסקים מזוייפים: "4 מתוך 5 מפעלים במדינה נתפסו בפיראטיות, והכסף זרם ממשרד התמ"ס".

בשנתיים האחרונות הוכפלה הירידה במכירות בתחום המוסיקה, והגיעה לאובדן של מחצית השוק - כ-125 מיליון שקל - לטובת המפיצים הפיראטיים. הנזק המצטבר לעוסקים בענף, כתוצאה מהפגיעה בזכויות היוצרים, מסתכם ב-100 מיליון דולר.

עמי פליישר, נציג ארגון התוכנה העולמי BSA, אמר כי שיעור השימוש בתוכנות לא חוקיות במיגזר העסקי ב-98' הגיע ל-%48. זאת, לעומת שיעור מקביל של %25 בארה"ב.

שי האוזמן, יו"ר התאחדות הוצאות הספרים בישראל, קרא לשר החינוך להפסיק הפצת מקראות בבתי הספר ובאוניברסיטאות. מקראות אלה, המבוססות על חומרים הלקוחים מספרי לימוד, מהווים, לדבריו, פגיעה בזכויות היוצרים והינם בחזקת גניבה.

מתי פולק, נציג חטיבת מוצרי הטכסטיל, ההלבשה וההנעלה באיגוד לשכות המסחר, אמר, כי היקף הסחורה המזוייפת מגיע ל-25 מיליון דולר.« מאת ורד שרון-ריבלין « גילרמן: תעשיית הזיופים גורמת נזק של 1.5 מיליארד שקל; להפעיל תוכנית חירום « "בכנסים בינלאומיים בנושא אני מתבייש - כל העיניים מופנות לישראל"