פנתר בעור נמר

רק מי שמתעורר כל בוקר רעב וחדור אמביציה לצאת לציד ולא לשוב בידיים ריקות - ינצח. כך מאמין המו"ל והיזם ישראל (פלי) פלד, מצליחן עם קבלות, שעפ"י תפיסתו העולם הוא ג'ונגל ועל-כן שורד מי שהוא נמרץ, עקשן ובעל יוזמה. כמו נמר, למשל

נמרים על הקירות, נמרים על השולחן, נמרים בפוסטרים, עניבות, חולצות, ספרים ומגבות. כך נראה חדר העבודה של ישראל (פלי) פלד, מנכ"ל קבוצת "אנשים ומחשבים", המוציאה לאור עיתוני מחשבים ומארגנת תערוכות בנושאי היי-טק, כולל את תערוכת המחשבים אינפוטק, בחסות קומדקס, שתתקיים ב-2.12-30.11, בגני התערוכה בתל-אביב. לתערוכה יגיעו נשיאים וסגני נשיאים של מרבית חברות ההיי-טק הגדולות בעולם. איך פלד עושה את זה? יש לו פילוסופיה על התנהגות בעסקים והוא גם מעביר אותה הלאה למתעניינים בקורסים שונים, הנושאים את הכותרת הבאה: "איך להצליח במכירות - להיות נמ"ר, רע"ב, חב"ר".

משונה? לא כשפלד מסביר את התיאוריות שלו. חוץ מזה, זה עובד. עובדה. הרי עסקיו של פלד משגשגים. הוא איש ממר"מ לשעבר, בוגר יבמ כמנהל שיווק ומנהל הדרכת שיווק, מ.א בכלכלה באוניברסיטת תל-אביב. עזב את יבמ כי החליט שהוא רוצה להיות עצמאי וכי תחום המחשבים זקוק לעיתון.

פלד רואה בעולם ג'ונגל. תהיה נמ"ר ותשיג יותר. לדבריו, הדבר עובד במכירות ועובד בחיים. הוא פיתח את מודל הנמ"ר כדי להשיג הטמעה מהירה של רעיונותיו. הוא אינו מתבסס על טכניקות חיצוניות וטקטיקות מלאכותיות והשימוש בדימוי הנמר נועד לחקות את פעולת הנמרים בטבע. המודל מיושם על-ידי מנהלים מחברות רבות שלמדו בסדנאותיו. למשל, יבמ, מייקרוסופט, קומפאק, נובל, תדיראן וחברות נוספות מענפים שונים.

פלד מתייחס לחיים העיסקיים כג'ונגל ולאיש המכירות כנמר שחייב כל בוקר לרוץ לציד. למה נמר? פלד: "כי הוא הקובע את סדר העניינים. נמרים הם יזמים, עושים את העבודה בעצמם אבל לא לבדם. הם לוקחים משימות, כותבים, מדווחים, מקבלים היזון חוזר ורצים הלאה בלי לחכות לאף אחד. ג'ירפים פועלים בזוגות, וזברות עובדות בעדר עם מינימום יוזמה אישית. הם לא קובעים את סדר היום. לכן כדאי להיות נמר, ששמו מורכב מראשי-תיבות:נ-נמרץ, מ-מתמיד, ר-רעיונר".

לפלד יש הרבה חיבה לנמר ומעט סימפטיה לג'ירף, למשל: "הג'ירף חוזר הביתה אחרי הכישלון הראשון. לעומתו, הנמר מתמיד במשימתו וחוזר לביתו רק אחרי שהשיג טרף. הוא גם חייב להמשיך ולהעלות רעיונות חדשים ללא הרף ולא להרפות. זוהי חשיבת הנמ"ר".

נוסף על "תיאוריית הנמר", דוגל פלד גם באימוץ תפיסת החב"ר. ראשי-תיבות של ח-חברותי ("אנשים אוהבים לקנות מאנשים חברותיים"), ב-בטוח (להפגין בטחון עצמי והתלהבות מדבקים"), ר-רעב ("שבעים נטולי התלהבות ואינם מגיעים לשום מקום").

פלד: "איש מכירות מיומן חייב להיפגש עם לקוחותיו פנים אל פנים, ולא לבצע מכירות באמצעות הטלפון. מאחר שהעולם הוא ג'ונגל, יש ללמוד להתנהג בתנאי של אי-ודאות, ללכת על בחירה ולא להאמין לאף הבטחה".

קבוצת "אנשים ומחשבים" נמצאת בבעלותם המלאה של ישראל פלי פלד ואשתו דליה פלד ובניהולם. תחומי פעילות: חמישה מגזינים (כ-30 אלף מנויים), תערוכות במיחשוב, מגזינים המופצים באמצעות האינטרנט: "עדכנט" (כ-40 אלף מנויים) ופקס-עיתון. מחזור מכירות: 5 מיליון דולר בשנה.« זהבה דברת « פנתר בעור נמר « רק מי שמתעורר כל בוקר רעב וחדור אמביציה לצאת לציד ולא לשוב בידיים ריקות - ינצח. כך מאמין המו"ל והיזם ישראל (פלי) פלד, מצליחן עם קבלות, שעפ"י תפיסתו העולם הוא ג'ונגל ועל-כן שורד מי שהוא נמרץ, עקשן ובעל יוזמה. כמו נמר, למשל