המיזוג קו-אופ צפון עם גרינברג לקראת סיכום: פישמן יקבל כשליש ברשת המאוחדת ומזומן

חברת דרבן השקעות, בשליטת איש העסקים אליעזר פישמן, הודיעה היום (א') על מו"מ למיזוג רשת סופרשוק גרינברג (בה היא מחזיקה %83) עם רשת קואופ צפון-היפרשוק. על פי ההערכות, יגיעו מכירות הרשת המאוחדת להיקף של כ-4-3.5 מיליארד שקל בשנת 2000, לעומת מכירות בהיקף שנתי של יותר מ-5 מיליארד שקל בשתי רשתות הקמעונאות המובילות כיום - שופרסל ורבוע-כחול ישראל.

מהודעתה של דרבן עולה, כי השליטה בגוף המאוחד תהיה בידי בעלי השליטה של קואופ צפון - האגודה השיתופית קואופ צפון (%50.1) והרשת הדרום אפריקנית מטרו קאש אנד קארי (%49.9). על פי ההערכות, יחזיקו בעלי גרינברג כשליש מהרשת המאוחדת ובנוסף יקבלו תמורה במזומן של מיליוני דולרים.

המיזוג צפוי לחבר בין היפרשוק והרשתות הפועלות במסגרתה (קו-אופ, היפרזול, מטרו, קלאב מרקט וגלאט מרקט) עם גרינברג והרשתות הפועלות תחתיה (גרינברג, ג'מבו, שכונתית ותנובה מרקט) כשבחלק מהמקרים יתבצעו מיזוגים בין תתי הרשתות. מנכ"ל קואופ צפון, דורון קשוב, ינהל ככל הנראה את הרשת המאוחדת.

המיזוג מחבר רשת ותיקה, קואופ צפון, המפעילה יותר מ-100 סניפים ושמכירותיה עומדות על כ-2.5 מיליארד שקל בשנה (כולל מכירות רשת ניופארם עליה השתלטה לאחרונה) עם רשת צעירה יחסית, שהחלה להתפתח בפריסה ארצית מאז נרכשה בה השליטה במאי 93' ע"י דרבן. נכון ליוני 99' הפעילה גרינברג 49 סניפים בבעלות וכן 25 חנויות המופעלות בידי זכיינים.

היקף מכירות גרינברג בחצי הראשון של השנה עמד על 473 מיליון שקל. פועל יוצא של הצמיחה המהירה בגרינברג כמו גם התחרות החריפה בתחום הקמעונאות, הוא הפסדים כבדים שרשמה הרשת בששת החודשים הראשונים של 99' - 19.8 מיליון שקל - עיקרם הוצאות מימון בהן נשאה מגידול בהיקפי האשראי והריבית הריאלית הגבוהה בשל הלוואות שיקליות שנטלה.

(ראה הרחבה ב"שוק ההון").« מאת שי שלו « המיזוג קו-אופ צפון עם גרינברג לקראת סיכום: פישמן יקבל כשליש ברשת המאוחדת ומזומן