יורם גלובוס: "קניתי אותו החוצה ב-200 אלף דולר"

"יש הסכם ברור. למה להשמיץ בעיתונות?"

יורם גלובוס, כך נראה, אינו מופתע מהאיומים והטענות של בועז דוידזון. הוא כבר עבר את זה. "האיומים של דוידזון התחילו עוד ב-95', אז הוא שלח מכתב ראשון, שהוא מאיים שייצא לעתונות. אמרתי לו כבר אז לפנות לבית המשפט. הוא לא עשה את זה, כי יש בינינו הסכם חתום, שבו 'קניתי אותו החוצה', והוא קיבל 200 אלף דולר. הסכם ברור".

גלובוס: "באיומיו של דוידזון לפנות לעיתונות אני רואה מעשה קנטרני. מדובר בבחור מתוסכל, שהיה מאוד מאוד מוכשר, אבל עם השנים קרה לו משהו, ובכל פעם שאני מכריז שאני עומד להפוך את 'אסקימו לימון' לסדרת טלוויזיה - באים המכתבים שלו. בנוסף, חברו צבי שיסל הולך לביים את הסדרה, וזה כנראה גם מה שחורה לו".

כשקנית את זכויות הסרטים, קנית בהכרח גם את הזכויות לשימוש בסיפור לסדרת טלוויזיה?

"בוודאי. רכשנו את כל מיני וסוגי הזכויות, לשימוש בכל צורה. בכלל, כל הרעיון של 'אסקימו לימון' הוא רעיון שלי. דוידזון כתב את התסריט עם אלי תבור, וביים. ואגב, תבור יהיה אחד הכותבים של הסדרה. אבל אנחנו מדינת חוק, ואם יש לו טענה, שיפנה לבית המשפט. אם הוא חושב שאני לא צודק, אפשר לברר את זה בדרכים נאותות, ולא להתלכלך ולהשמיץ בעיתונות. איזה מין צורה זו?"

מה קרה ביניכם, פעם הייתם מחוברים?

"קרה לו רק טוב מהקשר בינינו. הוא היה איתי בשלב מסויים איתי בחברת קנון, וכשנפרדנו, הוא ביקש שאקנה את האחוזים שלו בסרטים. זו היתה הפשרה, ושילמתי לו את מלוא הכסף עוד כשהייתי בחו"ל. אחרי זה הוא היה שנה בלי עבודה, ובא אלי, והחזרתי אותו לעבוד. זו כפיות טובה. אני מוכן לקחת בורר. גם אני יכול לכת לעיתונות ולהשמיץ. מה אני יכול לעשות? שישמיץ. אני מאמין בעיתונות, ששומעת גם את הצד השני".

למה לא לקחת אותו, כמו את תבור ושיסל, לביים את הסדרה?

"אני חושב שאדם ש-22 שנה לא בארץ, לא מכיר את המילייה ולא חי את האווירה. למרות שהסדרה היא על שנות ה-60, צריך שיהיה בה קצב שידבר לצעירים של היום. חוץ מזה, ב-20 השנה האחרונות הוא לא הוכיח את עצמו, ולא עשה שום להיט. הסרט האחרון שלו, 'לולה', זכה לביקורות מאוד גרועות, והוקרן בבתי קולנוע נידחים".

המאבק כאן, חשוב לדעת, הוא על הכסף הפוטנציאלי. "אסקימו לימון" הסרט היה הצלחה ענקית בשעתו, והוא אף המשיך להניב הכנסות בשידורים החוזרים שוב-ושוב בחו"ל. עד היום, ניתן לראות את הסרט מדובב בערוצים גרמניים. ברוח ה"רטרו" באמנות, לסדרה על שנות ה-60 בתל-אביב יכולה להיות הצלחה גם היום, וגלובוס בונה על זה הרבה.

סדרת הטלוויזיה מתוכננת ל-50 פרקים, בני 30 דקות, שיצולמו ב"סופר 16", ולא בווידיאו (איכות גבוהה יותר), בעברית ובאנגלית במקביל. תל-אביב והאתר המיתולוגי "גלידה מונטנה" ישוחזרו בתפאורה מיוחדת שתוקם בנווה-אילן. ההשקעה מוערכת, לפי גלובוס, ב-250 אלף דולר לפרק. החברה מנהלת מו"מ למכירת הסדרה לגופים משדרים בארץ ובחו"ל.« אביבה קרול « יורם גלובוס: "קניתי אותו החוצה ב-200 אלף דולר" « "יש הסכם ברור. למה להשמיץ בעיתונות?"