מבקר המדינה מנע דיון בדירקטוריון לור"ם על טיוטת הדו"ח על החברה

היועץ המשפטי של משרד המבקר הבהיר לרשות החברות, שכרגע אין מקום לדיון

מבקר המדינה, אליעזר גולדברג, מנע דיון במועצת המנהלים של חברת לור"ם בממצאי טיוטת דו"ח שהכין משרדו בתחילת החודש בנושאים הקשורים לחברה. כך עולה ממכתב ששלח משרד המבקר אל מנהל רשות החברות הממשלתיות, דורון כהן.

על המכתב חתום היועץ המשפטי של משרד מבקר המדינה, עו"ד מרדכי בס. הוא מתייחס להנחייתו של כהן, אותה הפנה אל יו"ר מועצת המנהלים של לור"ם, אברהם שוורץ, לדון בדירקטוריון בממצאי מבקר המדינה.

בעקבות מכתבו של בס, נקבע שהדיון יעסוק בעניינים המועלים בטיוטת הדו"ח, אך לא בטיוטה עצמה. ואולם, חברי דירקטוריון העדיפו שלא להיקלע למחלוקת בנוגע לנושאי הדיון, ולכן לא היה אתמול (ג') קוורום לקיום הדיון.

ממצאי טיוטת הדו"ח עוסקים, בין היתר, בשורה של עניינים ומעשים בלתי כשרים לכאורה מצד המנכ"ל, יעקב אטרקצ'י, וגורמים אחרים בחברה, שנחשפו ב"גלובס" בחודשים האחרונים. עו"ד דוד ליבאי, שנשכר בידי אטרקצ'י, פנה אל גולדברג בטענה לחוסר אובייקטיביות מצד עורך טיוטת הדו"ח, וביקשו לבדוק את דרך הטיפול הראויה בנושא זה.

במכתבו אל כהן כותב בס, כי בשלב זה טרם גובש דו"ח של מבקר המדינה, כמשמעותו בחוק, ואף טרם התקבלה תגובת המבוקרים. "רק בסוף התהליך כולו מובא החומר לבחינת מבקר המדינה. דהיינו, אין בפנינו בשלב זה דו"ח של מבקר המדינה", כתב.

בס קבע, למעשה, במכתבו, כי בשלב זה אין מקום לקיום דיון בממצאים בפורום של מועצת המנהלים. הוא כתב: "נוכח האמור לעיל, אני מוצא לנכון לציין, על דעת מבקר המדינה, כי דרך הטיפול שנקטת במכתבך האמור אל יו"ר הדירקטוריון - כינוס הדירקטוריון לדיון בטיוטה - נראית כמוקדמת בשלב זה".

יחד עם זאת ציין בס, כי במכתבו אין כדי "להביע דעה, לכאן או לכאן, באשר לצורך, אם קיים כזה על יסוד עובדות שאינן מבוססות על האמור בטיוטת הדו"ח, לנקוט פעולה כלשהי באשר ללור"ם".« מאת יואב יצחק « מבקר המדינה מנע דיון בדירקטוריון לור"ם על טיוטת הדו"ח על החברה « היועץ המשפטי של משרד המבקר הבהיר לרשות החברות, שכרגע אין מקום לדיון