אריקסון חשפה מוצר ראשון במיזם BlueTooth

הטכנולוגיה מאפשרת קישוריות אלחוטית לטלפונים סלולרים ולמחשבים אישיים

האינטרנט הסלולרי, שהיה המסר העיקרי של תערוכת טלקום 99 בג'נבה בחודש שעבר, משגע היום את העולם ואינו נפקד גם מתערוכת קומדקס בלאס וגאס.

אמנם, לא מדברים כאן על דור שלישי, וליצרניות הסלולריות אין בתערוכה ביתנים, אבל הנושא עובר כחוט השני בין הביתנים, ונראה בין המוצגים השונים. אינטרנט הוא הרי שם המשחק בקומדקס, והאפשרות להגיע אליו באמצעים אלחוטיים - סלולריים ואלחוטיים אחרים - שובה את הדמיון.

מעבר לטכנולוגיות הקשורות לנושא, המוצגות על ידי חברות שונות בתערוכה, הביטוי המוחשי ביותר להתעניינות בו היא ביתן מיוחד שהוקם על ידי יבמ, אינטל, טושיבה, אריקסון ונוקיה, המציג את פרויקט ה-BlueTooth - קישור אלחוטי לטלפונים סלולריים ולפי.סי, מטווח של 10-8 מטר, באמצעות אוזניה המולבשת על אפרכסת האוזן.

ההכרזה על הפרויקט התקיימה לפני כמעט שנתיים, ובשוק התקשורת העולמי כבר החלו לבכות אותו. אולם השבוע הוציאה אריקסון הודעה לקומדקס, על מוצר ראשון העובד בסטנדרט החדש - אזניות העומדות בקשר אלחוטי עם טלפונים סלולריים - בתדר של 2.45 גיגה הרץ.

ארגון ה-BlueTooth, שנוסד על ידי חמשת החברות, מונה היום יותר מ-700 גורמים שמחכים למוצרים הראשונים. המוצר של אריקסון, המתקשר כמובן עם הטלפונים שלה, יהיה מסחרי באמצע 2000.

טכנולוגיית BlueTooth תאפשר למשתמשים לקשר את מחשביהם הניידים, את הטלפונים הסלולריים הדיגיטליים, את האבזרים הניידים והאמצעים האחרים, אל נקודות הגישה לרשת, באמצעות תקשורת אלחוטית לטווח קצר, שאינה מוגבלת על ידי הצורך לשמור על קו ראייה. בעזרת ביטול השימוש בכבלים המיועדים להתחברות ציוד קצה. תגביר טכנולוגיית BlueTooth את הקלות ואת מגוון הקישוריות האלחוטית.

באמצעות הטכנולוגיה יוכלו המשתמשים, באופן אוטומטי, לקבל דואר אלקטרוני אל מחשביהם הניידים דרך הטלפונים הסלולריים הדיגיטליים שבכיסם, או לסנכרן את המחשב השולחני שלהם עם המחשב הנייד, בלא להוציאו מהתיק.« אפי לנדאו, לאס וגאס « אריקסון חשפה מוצר ראשון במיזם BlueTooth « הטכנולוגיה מאפשרת קישוריות אלחוטית לטלפונים סלולרים ולמחשבים אישיים