קופסת הקסמים של פינטו

"אויסטר", אירועי הרמת מסך - חשיפה בינלאומית. כוריאוגרפיה ותלבושות: ענבל פינטו; תאורה: יוהן טיבולי; מרכז סוזן דלל.

תקוה חטר-ישי ("ידיעות אחרונות") כותבת שיצירתה של ענבל פינטו - "קוקטייל יוצא דופן של מחול, תיאטרון אבסורד, קרקס" - מתאפיינת בטביעת אצבעותיה הייחודית. הדמיון שלה "זורם לכל הכיוונים. התנועה מקורית, עיצוב התלבושות מדהים ומוסיף מימד גרוטסקי לדמויות".

העבודה בנויה "מרצף של תמונות קצרות, שכל אחת מהן מעלה דמויות סהרוריות, רקדנים ושחקנים, שיש בהם משהו מגוחך ונשגב כאחד. ההומור של פינטו שחור, סרקסטי, לועג ומגחך על העולם".

אלא שהיצירה "לא מצליחה לשמור על רמה אחידה לכל אורכה", "פה ושם הסצינות חוזרות על עצמן, נתקעות", אבל בסך הכל, "קסם בימתי אגדי" משוך על רוב חלקיה.

אליקים ירון ("מעריב") סבור, שהדמיון הוא ש"מאפיין את הכוריאוגרפית הצעירה". נדמה "שהיא קיבלה כנפיים והיא ממש ממריאה בהן. היא כבר לא הבטחה. היא מקיימת. היא מפגישה רקדנים ושחקני תיאטרון. זה לא בהכרח תיאטרון-מחול, אבל כל אחד מן הצדדים תורם כאן את האיכויות המיוחדות שלו למכלול".

"פינטו שופעת רעיונות בימתיים מקסימים, והנכס העיקרי שלה הוא הומור מעולה. הומור שנשלט על-ידי חוש מידה ומינון נכון", ש"נובע מן הגוף, משפת המחול המיוחדת שלה". בסופו של דבר, "זוהי פתיחה מצוינת לפסטיבל הקטן של 'הרמת מסך'".

רות אשל ("הארץ") מוקסמת אף היא מעבודתה של פינטו, שכמו בקופסת קסמים מגלה בכל פעם "קופסה נוספת ושולפת ממנה קסם חדש. אתה נשאר פעור פה מהרעננות, מהדמיון ומהעידון".

"החומר התנועתי מעודן ורענן וזוכה לביצוע איכותי, התלבושות מדהימות ביופיין" וכישרונה של פינטו, צעירה בת 29, "פורץ לכל עבר".

בקיצור: דמיון פורה, מקוריות, כישרון ייחודי והומור מעודן - כל אלה מאפייינם את עבודתה של ענבל פינטו הצעירה, שבהחלט מקיימת את ההבטחה.

« נילי ברקן « קופסת הקסמים של פינטו «