"הניהול שלי ושל טל שמחוני יהיה יותר ניהול של צוות"

דורון ענבר:"דוד הוא בעל יכולות אדירות, והוביל את החברה בצורה דומיננטית. אתם תראו עכשיו הנהלה שמורכבת מיכולות שונות"

"אני רוצה להודיע לכם כי לפני שעתיים הודעתי לדירקטוריון כי בכוונתי לפרוש מכהונתי כמנכ"ל עד 5 במארס 2000". כך פתח דוד רובנר את דבריו במסיבת העיתונאים שהתקיימה היום (א') במשרדי אי.סי.איי שבפתח-תקוה.

הרבה חיוכים היו שם, ואף אחד מאנשי אי.סי.איי לא הרשה לעצמו להשמיע את המילה "הדחה" בנוגע לרובנר. "פרישה" היתה מילת המפתח. כולם שפעו מחמאות לרובנר, מן אידיליה שכזאת האופיינית למנהלים פורשים.

"אמרתי בהזדמנויות שונות שאין לי כוונה לשבת בכיסא המנכ"ל כל החיים", אומר רובנר, "הייתי פורש קצת קודם אלמלא המיזוג עם תדיראן תקשורת שדרש ממני עבודה רבה כדי לוודא שהוא יצא לפועל בהצלחה, ועד פרישתי זה יהיה המקרה. הסיבה למועד הפרישה היא שבתאריך זה אני אהיה בן 60. תמיד אמרתי שאני לא מעוניין להישאר בתפקיד מעבר לגיל 60.

"הייתי מנכ"ל אי.סי.איי במשך שמונה שנים וחצי. כאשר קיבלתי לידי את שרביט הניהול החברה הציגה מכירות שנתיות של 70 מיליון דולר בלבד. אני עוזב היום את החברה עם מחזור מכירות של 1.2 מיליארד דולר ואני מאוד גאה על כך. במהלך שנות כהונתי הגענו ללמעלה מ-600 לקוחות ב-145 מדינות, ויש לנו משרדים ב-26 מדינות ברחבי העולם. לקחתי חברה שהיתה קטנה מאוד בשנת 90', והצמחתי אותה יותר כמעט מכל חברה ישראלית אחרת, ובה בעת היינו רווחיים.

"בשנת 99' היינו עסוקים במיזוג הגדול ביותר בישראל עם תדיראן תקשורת, שהיה מאוד מורכב, אבל ביצענו את זה בצורה הטובה ביותר. הצגנו מספר רב של מוצרים חדשים לשוק, יש לנו הזמנות שיא וזה מראה שהגידול שלנו חוזר. הנפקנו את אי.סי.טל, ומכרנו את טלגייט, יצרנית מודמי טלפונית כבלים, לטריון האמריקאית. כמו כן יש מהלכים אסטרטגיים בדרך שנמשיך בביצועם.

"אני המלצתי לדירקטוריון החברה למנות את דורון ענבר. המלצתי שדורון ענבר ימונה מיידית לנשיא החברה, וכשאפרוש מתפקיד המנכ"ל, הוא יתפוס את מקומי. ד"ר טל שמחוני ימונה למשנה למנכ"ל, נוסף על היותו מנהל תפעול ראשי, והשניים ימונו לדירקטוריון החברה.

"אמשיך לכהן כסגן יו"ר ומתוקף תפקידי זה אמשיך לתרום לדירקטוריון ולידידיי בהנהלת אי.סי.איי, ואתרום בתחום האסטרטגיה. לא אשמש כסגן יו"ר פעיל, אבל בהחלט אמשיך לתרום. ביליתי 30 שנים בחברה והייתי שותף לעשייה הרבה.

"טל שמחוני ודורון ענבר עבדו עמי שנים רבות ואני דאגתי לטפח אותם כדי שאוכל לפרוש מבלי לגרום לנזקים לחברה".

יונתן קולבר, מנכ"ל כור, בעלת המניות הגדולה היום באי.סי.איי, הקפיד להרעיף שבחים על רובנר: "אנחנו מבקשים להודות לדוד על מה שעשה. יש אולי 5 חברות בישראל שאינן ממשלתיות שהגיעו למיליארד דולר יצוא, ואין ספק שצמיחת החברה ב-10 השנים האחרונות היא כמעט חסרת תקדים.

"קלארידג' השקיעה באי.סי.איי לפני 11 שנה, ואנחנו מאמינים בחברה ואופטימיים לגביה, והייתי מעורב במינויו של דוד רובנר לתפקיד מנכ"ל אי.סי.איי. עוד לפני שנה וחצי, ביקשתי מדוד שלא יפרוש כאשר דיבר על פרישה, והבאתי את דורון וטל כדי לבנות דור המשך. ביקשתי ממנו שלא יפרוש גם מיד לאחר המיזוג עם תדיראן תקשורת, למרות שהביע רצון לעשות כן.

"לגבי ענבר ושמחוני, אנחנו חושבים שמדובר כאן בצוות מנצח, כמו מאיר לייזר ודוד רובנר בזמנו".

דורון ענבר, מחליפו של רובנר, מדבר כבר על העתיד: "צמיחת החברה ב-99' היתה צנועה, ואין חולק על כך. עיקר תשומת לב ההנהלה היתה נתונה למיזוג עם תדיראן תקשורת, וזה גזל מהפוקוס העסקי שלנו.

"אנחנו מתכוונים לגדול בהרבה, ואין סיבה שלא, כי יש לנו נכסים שלא יסולאו בפז, ואלו כוללים את העובדים, צוות ניהול הביניים, הלקוחות והטכנולוגיה הייחודית שלנו. אנחנו נקדם מהלך של הוצאת נכסים לא סינרגטיים החוצה, כאשר אי.סי.טל היא דוגמה לכך, אם כי לא תמיד נעשה זאת בצורה של ספין-אוף.

"דוד הוא בעל יכולות אדירות, והוביל את החברה בצורה בולטת ודומיננטית. הניהול שלי ושל טל שמחוני יהיה יותר ניהול של צוות. אתם תראו הנהלה שמורכבת מיכולות שונות, פיננסית ושיווקית שלי, ויכולות טכנולוגיות וניהוליות של טל, ואנחנו משוכנעים שזה יאפשר לנו להצמיח את החברה קדימה. התעשייה צומחת כיום ב-%20 ומעלה, ופחות מכך לא מקובל עלינו. לעבור מ-%7 לשנה ל-%20 ייקח יותר משנה, אבל פחות משנתיים.

"אין ספק שהעובדה שהמניה לא בשיאה מקשה עלינו לבצע רכישות בארה"ב, אבל אתה בהחלט תראה מהלך רכישה של חברת ציוד תקשורת בשנת 2000".

שאלנו את קולבר אם יש קשר בין הדשדוש של המניות לבין הפרישה של רובנר: "אין קשר בין הפרישה של רובנר לביצועי המניה, ואין חילוקי דעות בין ארבעת האנשים שיושבים כאן", אומר קולבר. "אני לא אומר שהחברה לא צריכה להשתנות, היא דווקא כן צריכה, אבל אם דוד היה נשאר, הוא זה שהיה עושה את השינויים. ההנהלה היתה עסוקה במיזוג עם תדיראן תקשורת, וכעת היא פנויה לחזור ולהתמקד בצמיחת ההכנסות של אי.סי.איי".« מאת אליאב אללוף « "הניהול שלי ושל טל שמחוני יהיה יותר ניהול של צוות" « דורון ענבר:"דוד הוא בעל יכולות אדירות, והוביל את החברה בצורה דומיננטית. אתם תראו עכשיו הנהלה שמורכבת מיכולות שונות"