סבב מינויים בצמרת בנק הפועלים: אלי יונס מצטרף; רביד ואבנד פורשים

שמעון רביד ואריה אבנד פורשים מתפקידם כמנכ"לים משותפים * יוסי דאובר ומשה עמית מונו לסגניו של עמירם סיון

אלי יונס, סגן נשיא קבוצת דיסקונט השקעות, עובר לבנק הפועלים, במסגרת סבב מינויים חדשים בבנק שאושר היום (ב') על ידי מועצת המנהלים וייכנס לתוקף ב-2 בינואר 2000.

יונס, שהובא לדסק"ש על ידי יורם טורבוביץ לפני 5 חודשים בלבד, ימונה לחבר הנהלה בבנק הפועלים, ויהיה אחראי על ניהול נכסים והתחייבויות הבנק, מסחר במט"ח ושקלים, מערך ניהול המידע וניהול הקשר עם משקיעים. במקביל פורשים שני חברי הנהלה ותיקים ומנכ"לים משותפים: ד"ר שמעון רביד ואריה אבנד. השניים ימשיכו למלא תפקידים בכירים בקבוצה.

לפני שעבר לדסק"ש, כיהן יונס מספר שנים כמנכ"ל בנק כללי, וקודם לכן שימש כחשב הכללי. החלטתו לעבור לדסק"ש כסגנו של טורבוביץ התקבלה בהפתעה בקרב חוגים עסקיים.

בנק הפועלים מסר, כי "המינויים שאושרו היום מהווים המשכו של תהליך חילופי דורות בהנהלת הבנק וכניסת דור צעיר להנהגתו, תהליך שהחל בשנים האחרונות".

עם זאת, הוחלט לקדם שני בכירים בבנק שעומדים על סף גיל הפרישה. במסגרת זו, הוחלט להאריך את חוזה ההעסקה של יוסי דאובר, מנכ"ל משותף בבנק, בשנתיים מעבר לגיל הפרישה, והוא ימונה לסגן יו"ר ההנהלה (עמירם סיון). בתפקיד החדש, הוא יהיה אחראי על הבנקאות המסחרית, כרטיסי האשראי ומערך השיווק והתכנון האסטרטגי, ויעסוק בפיתוח הבנקאות באינטרנט.

משה עמית, מנכ"ל משותף והאחראי על החטיבה העסקית, ימונה אף הוא לסגן יו"ר ההנהלה. גם החוזה של עמית הוארך לפני זמן מה בשנתיים מעבר לגיל הפרישה.

במסגרת סבב המינויים, ימונה אבי הראל למשנה למנכ"ל, והוא יעמוד בראש חטיבת משאבי אנוש. עד כה היה ממונה על ניהול מערכות המידע בבנק. צבי זיו, משנה למנכ"ל, יעמוד בראש החטיבה הקמעונאית, שתכלול את הבנקאות הכללית, הפרטית, פועלים ישיר בטלפון, פיקוח והדרכה ומוצרים בנקאיים. עד כה כיהן זין כמנהל האגף לבנקאות כללית במעמד חבר ההנהלה.

אלכס יוכטמן, משנה למנכ"ל, יעמוד בראש מערך חדש לבנקאות פרטית, שישלב את הטיפול בלקוחות נבחרים בארץ ובחו"ל. דפנה פלי, משנה למנכ"ל, תעמוד בראש חטיבת נכסי לקוחות, הכוללת את תחומי ניירות הערך, קופות הגמל וקרנות נאמנות. עד כה כיהנה כמנהלת האגף העסקי במעמד חברת הנהלה. זין ופלי נחשבים למקורבים מאוד לעמירם סיון.« מאת ג'ודי מלץ « סבב מינויים בצמרת בנק הפועלים: אלי יונס מצטרף; רביד ואבנד פורשים « שמעון רביד ואריה אבנד פורשים מתפקידם כמנכ"לים משותפים * יוסי דאובר ומשה עמית מונו לסגניו של עמירם סיון