יוסף קהתי הודה ברצח אשתו, מיכל הלל; "לא הייתי מרוצה מטיפולה בחמשת ילדי"

הרצח בוצע ביער אשתאול * המשטרה בודקת חשד למעורבותו ברצח אשתו הראשונה

מעצרו של יוסף קהתי (48), שהודה שרצח את אשתו, מיכל הלל ביום ה' האחרון ביער אשתאול שליד בית שמש, הוארך היום (ג') ב-11 ימים בבית משפט השלום בירושלים.

המשטרה מעריכה, כי המניע לרצח היה סכסוך בין בני הזוג. קהתי טען בחקירתו, כי "לא הייתי מרוצה מטיפולה של הלל בחמשת ילדי מאשתו הראשונה, שגיליהם נעים בין חמש לעשר, וכן מהעובדה שהלל היתה נכנסת לאישפוזים דחופים בבתי חולים ולא יכלה לטפל במסירות בילדים.

קהתי הוציא ביום ה' האחרון את אשתו מבית החולים "הדסה" עין כרם, שם היא אושפזה בחודש האחרון, בגלל מחלת דם קשה ממנו סבלה ומצבה הנפשי המעורער. הוא הציע לה לנסוע "להתאוור" מחוץ לעיר וכאשר הם הגיעו ליער אשתאול, סמוך לישוב מסילת ציון, ביקשה הלל לצאת מהרכב. בעלה יצא אחריה, היכה אותה בפטיש בראשה, דקר אותה בפלג גופה העליון ושיסף אתת גרונה.

בחקירתו במשטרה סיפר החשוד, כי תכנן את הרצח במהלך השבועיים האחרונים. לדבריו, הוא עזב את אשתו בעודה מפרפרת בין חיים למוות ואף שמע אותה אומרת "שמע ישראל".

הוא החליף את בגדיו המגואלים בדם בבגדים שהכין מראש וזרק את הבגדים המלוכלכלים ואת כלי הרצח בשכונת גבעת שאול בירושלים.

היום בבוקר שיחזר יוסף קהתי את הרצח ואף לקח את חוקרי המשטרה למקום בו השליך את כלי הרצח, שאכן נמצאו.

ממשטרת ירושלים נמסר, כי קהתי לא הביע עד כה חרטה על הרצח. אתמול איפשרה לו המשטרה להגיע להלוויית אשתו, אך הוא סירב וביקש מהחוקרים שלא ייצג אותו עו"ד.

ממשטרת ירושלים נמסר, כי בעבר הוגשו שתי תלונות נגד יוסף קהתי בגין תקיפת אשתו. בתיק אחד שנפתח לפני למעלה משנה המליצה משטרת ירושלים להעמידו לדין על תקיפה.

לדברי דובר משטרת ירושלים שמואל בן-רובי, פרקליטות מחוז ירושלים החליטה לסגור את התיק, מכיוון שאדם אחר הגיש את התלונה על התקיפה ולא מיכל הלל עצמה.

במקרה אחר הובא קהתי להארכת מעצר בחודש ינואר, בעקבות תלונה שהגישה נגדו הלל. היא התלוננה שקהתי השליך עליה דברים, שפך עליה כוס מים, בעט ברגלה, חנק אותה והדביק אותה לקיר. קהתי הכחיש את התקיפה והורחק מביתו ל-5 ימים. ההליכים המשפטיים בתיק זה טרם הסתיימו.

קהתי, שהתגייר, עלה ממקסיקו לפני 13 שנים.

סניגורו של החשוד, עו"ד אנדרה רוזנטל לא ביקש לערוך לחשוד בדיקה פסיכיאטרית.

הלל נידונה לפני כ-14 שנים למאסר עולם על חלקה ברצח נהג מונית ערבי. לאחר שהשתחררה מהכלא (עקב מחלתה) חזרה בתשובה ונישאה לפני כשלוש שנים ליוסף קהתי.

אשתו הראשונה של קהתי מתה מסרטן, לפני כשש שנים בארה"ב, לאחר שבני הזוג התגרשו.

נודע, כי המשטרה בודקת את נסיבות מותה של אשתו הראשונה. לא נשללת אפשרות שקהתי היה מעורב גם במותה.« שירות גלובס ועתי"ם « יוסף קהתי הודה ברצח אשתו, מיכל הלל; "לא הייתי מרוצה מטיפולה בחמשת ילדי" « הרצח בוצע ביער אשתאול * המשטרה בודקת חשד למעורבותו ברצח אשתו הראשונה