המלכה אליזבת מריצה את דמאטק

נאום מלכותי בנושא מעצרי הבית באנגליה, וכן פרוייקטים חדשים שחתמה החברה, הקפיצו את מנייתה של יצרנית האזיקים האלקטרוניים בלונדון ב-%170 תוך שבוע

הבורסה בלונדון ממשיכה לספק לנו סיפורים משעשעים על המניות הישראליות. לאחר העליות המסחררות במניות באטמ וגיאו אינטראקטיב הגיע כעת תורה של מניה ישראלית אחרת הנסחרת ב-AIM להכות גלים - Dmatek. מתחילת החודש טסה מניית החברה ממחיר של 50 פני ל-135 פני - זינוק של %170. ומי החל בחגיגת העליות? לא פחות ולא יותר - מלכת אנגליה.

כמה מילים על החברה, לפני שנתפנה לסיפור המוזר והמשעשע, שמדגים עד כמה הבורסות בלונדון 'רעבות' לסיפורים טובים כדי להקפיץ מניות לשמיים. דמאטק עוסקת בייצור ושיווק של מערכות שליטה אוטומטיות וציוד עקיבה ל'אובייקטים' נעים. מדובר בעצם באזיקים אלקטרוניים, המאפשרים לעקוב אחר האסיר העונד אותם. אזיקים אלו משמשים בעיקר למעקב אחר אסירים שנמצאים בחופשה או במעצר בית. כרגע, 'מתכבדים' כ-1,500 אסירים 'להשתמש' באזיקים של דמאטק.

עיקר מכירותיה של החברה, %70, מתבצע בשוק האמריקאי. אתמול (ב') הודיעה החברה כי רכשה את החברה האמריקאית COM-GUARD HOLDINGS תמורת כ-1.6 מיליון דולר. קום-גרד, למרות שמה המכיל את אותיות הקסם COM, אינה חברת אינטרנט אלא חברה הפועלת בתחום האזיקים האלקטרוניים במדינת אילינוי. לקום-גרד בלעדיות בתוכנית של ממשלת אילינוי לניסוי מאסרי בית, במטרה לשקם את האסירים בלי להכביד על תפוסת בתי הכלא.

רכישתה של קום-גרד מאפשרת לדמאטק להיות הספק הבלעדי של האזיקים האלקטרוניים לתוכנית זו. התוכנית פועלת כבר מספר שנים, והצלחתה צפויה להשפיע גם על מדיניות של מדינות אחרות בארה"ב לטיפול באסיר.

בנוסף, לפני כשלושה שבועות זכתה החברה במכרז בשוודיה לאספקת אזיקים אלקטרוניים לממשלה תמורת 3 מיליון דולר. ועדיין, עם כל הכבוד לשיווק של החברה, שני הפרוייקטים אינם מצדיקים קפיצות שכאלו במניה, קפיצות שכמעט שילשו את ערך החברה. התשובה, כאמור, מגיעה מהמלכה אליזבת.

"לפני כשבועיים", מספר אשר זיסמן, סמנכ"ל הכספים בחברה, "נשאה מלכת אנגליה את נאומה השנתי לאומה. בין היתר ציינה, כי נושא מעצרי הבית יתרחב בשנה הבאה, במסגרת טיפול הולם יותר בצד הסוציאלי של החברה האנגלית. בנוסף, התפרסמו לא מעט מאמרים בעיתונות האנגלית שדנו באפשרות של שימוש באזיקים האלקטרוניים לאנשים הנמצאים במעצרי בית, לסוטי מין מועדים וכדומה. כנראה שהנושא עלה למרכז הבמה באנגליה, והמשקיעים האנגליים גילו אותנו".

פיליפ מורגן ריס, ראש דסק מרכז ומזרח אירופה לפיתוח עסקים בינלאומיים בבורסה בלונדון ונציג הבורסה הלונדונית בפורום פדרציית הבורסות האירופיות, אמר לפני כשבועיים, בראיון ל"גלובס": "הבורסה בלונדון רעבה לחברות טכנולוגיה ישראליות. לאחרונה, חברות ישראליות, ובראשן באטמ, הופכות למושא הערצה.

"כל עיתוני לונדון מדברים על זה. אנשים מחפשים סיפורים כאלה. לישראל יש מוניטין בינלאומיים בנושא ההיי-טק, ועכשיו אנחנו באים במטרה לעניין חברות היי-טק לצאת בהנפקה בלונדון. לונדון מחכה להיי-טק הישראלי".

זיסמן מתאר תמונה דומה: "המשקיעים הבריטיים מחפשים את ההצלחה הישראלית הבאה, וכנראה שאחרי באטמ וגיאו הם החליטו לסמן אותנו. המהלך אינו יזום על ידי החברה, אבל נדמה לי שבתי השקעות בריטיים רוכשים את מניות דמאטק".

"מנגד, בצד המוכרים", אומר זיסמן, "נמצאים שלושת היזמים של דמאטק - דורון דוברת, מייק גולדשטיין ואבישי הראל - אשר מנצלים את הזינוקים במניה על מנת למכור בטפטוף".

דמאטק היתה חלוצת החברות הישראלית ב-AIM. החברה הונפקה בבורסה זו בדצמבר 95', לפי מחיר של 75 פני למניה וגייסה כ-6 מיליון דולר. בחצי הראשון של 99' מכרה החברה ב-3.78 מיליון דולר והרוויחה 360 אלף דולר. לאחר העליות האחרונות נסחרת החברה בשווי שוק של כ-38 מיליון דולר.« מאת צביקה רובינס « המלכה אליזבת מריצה את דמאטק « נאום מלכותי בנושא מעצרי הבית באנגליה, וכן פרוייקטים חדשים שחתמה החברה, הקפיצו את מנייתה של יצרנית האזיקים האלקטרוניים בלונדון ב-%170 תוך שבוע