אורי סביר: ישראל וסוריה הסכימו כבר ב-1996 על שת"פ כלכלי בבניית תשתיות

"סעודיה העבירה מסר, לפיו תכונן קשרים דיפלומטיים וכלכליים עם ישראל לאחר שיושג שלום עם סוריה"

ב-1996 גובשו הסכמות לבניית תשתיות בין ישראל לסוריה, אשר יהוו בסיס לפיתוח קשרי הכלכלה בין שתי המדינות. כך גילה ח"כ אורי סביר, לשעבר מנכ"ל משרד החוץ בתקופת המו"מ עם סוריה, בראיון ל"גלובס" במסגרת ועידת העסקים.

לדברי סביר, בתחילת המו"מ בתחום הכלכלי, הציעה סוריה שנירמול הקשרים הכלכליים יכלול מסחר ושיתוף פעולה תיירותי. בעקבות דרישה ישראלית, הושגו הסכמות נרחבות יותר בתחומים נוספים, כגון סלילת כבישים. כמו כן הוסכם על קשרים בתחום האנרגיה ואיכות הסביבה.

סביר מגלה עוד, כי סעודיה העבירה מסר דרך ארה"ב, ולפיו תהיה מוכנה לכונן קשרים דיפלומטיים עם ישראל, הכוללים מרכיב כלכלי, במקביל לכינון הקשרים הדיפלומטיים בין ישראל וסוריה.

עוד אמר סביר, כי בחסות הממשל האמריקני והבנק העולמי, התארגנה קבוצת אנשי עסקים אמריקנים, סעודים, ישראלים וסורים לבניית התשתית עליה הוסכם בשיחות בין ישראל וסוריה. יצויין, כי על פי העמדה הסורית, ההסכמות בתחום הכלכלי אמורות להיות בתוקף גם כיום. «מאת חגי אטקס«אורי סביר: ישראל וסוריה הסכימו כבר ב-1996 על שת"פ כלכלי בבניית תשתיות «"סעודיה העבירה מסר, לפיו תכונן קשרים דיפלומטיים וכלכליים עם ישראל לאחר שיושג שלום עם סוריה"