נביסקו רוכשת את יונייטד ביסקוויטס הבריטית בעסקת 1.8 מיליארד דולר

העסקה יוצרת את יצרן הרקיקים והקרקרים הגדול בשוק האירופי

יצרנית הביסקוויטים הבריטית יונייטד ביסקוויט הודיעה היום (ג') שהיא מסכימה להצעת רכש בשווי כ-1.8 מיליארד דולר מקבוצת המזון האמריקנית הענקית נביסקו. העיסקה יוצרת שחקן גדול וחזק בשוק הביסקוויטים והקרקרים האירופי.

החברה הבריטית, יצרנית ביסקוויטי "פנגווין" ו"הולה הופ", העמידה את עצמה למכירה באוקטובר האחרון, ומסרה שקיבלה מספר הצעות. יונייטד ביסקוויטס היא יצרנית הביסקוויטים הגדולה בבריטניה, ובאחרונה נפגעו ביצועיה הפיננסיים עקב מלחמת מחירים עזה ברשתות השיווק.

הצעת הרכש עומדת על 245 פני למניה, מתחת לסכום של 260 עד 270 פני עליו דובר בענף בחודשים האחרונים.

ביצועי מניות החברה פיגרו אחרי ביצועי השוק הבריטי ב-%64 בחמש השנים האחרונות, ופיגרו אחרי ביצועי מניות ענף המזון ב-%42. החברה שתבצע את הרכישה היא ברלינגטון ביסקוויטס, שהוקמה לצורך העסקה ע"י החברה האמריקנית היקס מיוז טייט אנד פרוסט מקבוצת נביסקו.

היקס מיוז תהיה בעלת העניין הבכירה בחברה הבריטית, והמחיר שישולם מהווה פרמיה של %30 על מחיר מניית יונייטד ביסקוויטס ב-1 באוקטובר, מועד בו הודיעה על ניהול שיחות למיזוג פוטנציאלי.

יונייטד ביסקוויטס הודיעה שלמרות עסקת המיזוג, יוכלו מחזיקי המניות שלה לקבל דיבידנד ביניים של 3.6 פני עליו הודיעה לפני שלושה חודשים. ברלינגטון כבר צברה לעצמה אחזקה של %11 ביונייטד ביסקוויטס כאשר רכשה כ-2 מיליון מניות ממשקיעים מוסדיים.

נביסקו היא יצרנית הקרקרים והביסקוויטים הגדולה בארה"ב, ובין מוצריה ניתן למצוא את עוגיות "אוריאו צ'יפ אהוי!" ו"ריץ". היא תתרום למיזם את מפעליה באירופה ובמזה"ת, ובמסגרת העיסקה תקבל אחזקה של %23 בחברה, שתיקרא מעתה ברלינגטון ביסקוויטס הולדינגס.

היקס מיוז תמכור את מותגי הביסקוויטים שלה באירופה לברלינגטון, תמורת כ-128 מיליון דולר. ג'ון מיוז, מנכ"ל החברה, אמר שבעקבות העסקה, ובצירוף הפלטפורמה של יונייטד ביסקוויטס, תתחזק מאד נוכחות מותגי החברה באירופה.

נשיא ומנכ"ל נביסקו, ג'יימס קילטס, אמר שהוא רואה בעסקה הזדמנות טובה לשילוב עסקי חברתו בספרד, פורטוגל, ארה"ב והמזה"ת. הוא ציין שהעסקה לא תניב רווחים מההתחלה, אך תניח בסיס לצמיחת רווחים חזקה בטווח הארוך.

גילויים חדשים על הסיבות שהכשילו את השתלטות בנק ING ההולנדי על עמיתו הצרפתי CCF « שירות רויטרס, לונדון « נביסקו רוכשת את יונייטד ביסקוויטס הבריטית בעסקת 1.8 מיליארד דולר « העסקה יוצרת את יצרן הרקיקים והקרקרים הגדול בשוק האירופי