חטיבת בדק מטוסים של התעשייה האווירית, חברת סולר-אייר של חברת קלסטרום האמריקנית וחברת יורלאייר תעשיות, שלוחה של תע"א בצרפת, הקימו מיזם משותף שיספק תחזוקה ותמיכה לחברות תעופה המפעילות מטוסי בואינג-737 ברחבי אירופה. ההסכם שנחתם השבוע קבע, שהחברות השותפות במיזם ינהלו עבור חברות תעופה באירופה את מלאי החלפים ויעניקו להן שירותי תחזוקה 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה. העיתון "וול סטריט ג'ורנל" מסר, כי פעילות זו תתבצע בתשתיות יורלאייר בשדה התעופה להבורז'ה, הסמוך לפאריס.
ההסכם החדש, שהוא לתקופה של 5 שנים, בא בהמשך להסכם בין תע"א לקלסטרום, לפיו העבירה תע"א לקלסטרום את ניהול מלאי חלקי החילוף שלה למטוסים, והסכם דומה בין קלסטרום ליורלאייר.
מפעל אביזרי המטוסים בחטיבת בדק של החברה ייפטר מרוב המלאי שברשותו. חטיבת בדק מחזיקה במלאי של 40 אלף חלקים בשווי עשרות מיליוני דולר, עם עלויות גבוהות באחזקתו ובחידושו. קלסטרום ממיאמי התמודדה במיכרז מול אוויאיישן סיילס ממיאמי.
נשיא קלסטרום הוא זיו נדיבי, לשעבר טייס קרב בחיל האוויר. מנהל מפעל האביזרים, יורם פרידמן, לא הכחיש, כי החברה זכתה במיכרז עקב היות בעליה ישראלי. בתחילת השנה חתמו תע"א וקלסטרום על הסכם אחר, לפיו נקבע, כי חברת קומודור-אוויאיישן של תע"א בפלורידה תתחזק מטוסי תובלה מסוג "הרקולס", במפעל בארה"ב.
דוברת התעשייה האווירית, סילביה בית-הלחמי, אישרה, כי נחתם הסכם עם קלסטרום ויורלאייר, אך סירבה למסור פרטים.« מאת דרור מרום « תע"א, קלסטרום האמריקנית ויורלאייר יספקו שרותי תחזוקה למטוסי בואינג « הפעילות תתבצע בשדה התעופה לה-בורז'ה, ליד פאריס
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.