איגודי היוצרים הפגינו מול משרדי פישמן במחאה על מדיניות הכבלים

איש העסקים אליעזר פישמן, האמור לרכוש מניות של חברת הכבלים ערוצי זהב, ייפגש ביום שלישי עם נציגים של איגודי היוצרים בקולנוע ובטלוויזיה. היום (א') ערכו איגודי היוצרים הפגנה מול משרדיו של פישמן בתל-אביב.

ההפגנה היא חלק ממאבקם של איגודי היוצרים נגד בעלי חברות הכבלים, מועצת הכבלים, משרד התקשורת והממונה על ההגבלים העיסקיים, דוד תדמור, בנושא מיעוט הפקות המקור בטלוויזיה.

המפגינים מוחים על הריכוזיות בשוק התוכן, וטוענים כי המדיה "נשלטת בידי 5 משפחות", בהן זו של פישמן. לטענתם, חברות הכבלים מחויבות להפיק תוכניות מקור בשיעור נמוך מדי. היוצרים מתנגדים למיזוג המתוכנן בין 3 חברות הכבלים - תבל, מת"ב וערוצי זהב, ולהקמת חברת כבלים מאוחדת. כמו כן, הם מתנגדים להארכת הסדר איי.סי.פי, שמאפשר לחברות הכבלים לרכוש תכנים במשותף.

בהפגנה השתתפו מאות אנשים, וחלקם חבש מסכות בדמותו של פישמן. המפגינים צעדו מהיכל התרבות בתל-אביב עד למשרדיו של פישמן, שם הוקמה במה קטנה. בזה אחר זה עלו 50 יוצרים, והכריזו כי יתנתקו מהכבלים. בין היוצרים: השחקן אלון אבוטבול ("שתי אצבעות מצידון"), רמי הויברגר ודב נבון ("החמישייה הקאמרית"), הבמאית ג'ולי שלז ("עפולה אקספרס") והמפיק כתריאל שחורי.

אליעזר פישמן הוא מבעלי "גלובס".« מאת אביבה קרול « איגודי היוצרים הפגינו מול משרדי פישמן במחאה על מדיניות הכבלים