זהו, החלטתי, זזים הלאה

נמרוד ארז, הסמנכ"ל החדש לשירות לקוחות של סלקום, אינו מחכה שיציעו לו את הג'וב הבא: הוא מציע את עצמו, כחלק מתפיסת עולם מגובשת, שעיקרה - כל אחד אחראי באופן אישי על הקריירה של עצמו

אתם קמים יום בהיר אחד, ומחליטים: זהו זה, הגיע הזמן ללכת הלאה. או בתסריט אחר: יום אחד מתגלגלת לידיכם הצעה שלא ניתן לסרב לה, ואתם אכן אינכם מסרבים. מעברי קריירה אלה יכולים להעשות מחברה לחברה, או בתוך החברה שלכם. תלוי בהזדמנות.

לנמרוד ארז, סמנכ"ל השירות החדש של סלקום, זה קרה כאילו במקרה: מיקי מרגלית, ידידו, עזב את תפקידו בסלקום על רקע חילוקי הדעות הידועים באשר לאופציות שלא חולקו בחברה. ארז כבר הבין מזה זמן, שהגיע הזמן ללכת הלאה. הוא הגיע מתחום משאבי האנוש ועשה תפקידים רבים בתחום זה, אליו התגלגל לגמרי במקרה. הוא הבין שהתפקיד המתפנה של סמנכ"ל שירות הוא הזדמנותפז בשבילו. על-כן ביקש וקיבל אותו. הכל כאילו במקרה, אבל לא ממש במקרה.

בתחילת דרכו המקצועית היה ארז חסר השכלה מתאימה ונווד מקצועי שהסתובב בעולם הרבה לפני שהעניין היה אופנתי ומקובל. כשנולדה בתו הבכורה הוא הבין שהגיע הזמן לחפש תפקיד ולהתיישב. במקרה ראתה אשתו מודעה בעיתון. חיפשו מנהל משאבי אנוש לחברה בהקמה. במודעה נדרש אדם עם תואר שני במקצוע רלוונטי. ארז אמר לאשתו: מה פתאום, אין סיכוי. אבל הסתבר שהאדם שראיין אותו היה יוצא חיל הים, כמוהו. נוצרה ביניהם כימיה, ובסופו של דבר הוא הועדף על פני מתחריו, כולם בעלי ניסיון ותואר שני.

את הניסיון האישי שלו צבר ארז בתחילה כאשר הלך בחודשים הראשונים ללמוד את התפקיד בחברות שונות. לדבריו, בדרך זו הוא למד בעיקר מה לא לעשות. החברה בהקמה היתה המפעל של נשיונל סמיקונדקטורס במגדל העמק (כיום טאואר סמיקונדקטורס), שבו עבד שמונה שנים. לאחר מכן 'ביקר' ארז, כלשונו, בשטראוס, גם שם עשה תפקיד של מנהל משאבי אנוש, במשך כשנתיים.

ואז החליט שזהו, הגיע הזמן ללכת הלאה, לתחומים מקצועיים אחרים. אבל לא כך רצה כנראה הגורל, שזימן לארז הצעה נוספת לניהול משאבי אנוש, הפעם בסלקום. הוא היה אחד העובדים הראשונים בחברה, והסמנכ"ל הראשון מאלה שמכהנים בה כיום. ארז ראה בתפקיד הזדמנות להקים חברה מאפס והמשיך להישאר בתחום "עוד קצת".

אז מה פתאום מעבר לתפקיד של שירות לקוחות? איך זה מתחבר לניהול משאבי אנוש? זהו קידום בקריירה בכלל?

ארז: "אני מאמין בנושא של ניהול קריירה אישית. כיום מדברים בעולם הניהול על אחריות העובד לקריירה שלו. המשמעות היא, שהעובד צריך לדעת איך לנצל בצורה הטובה ביותר את ההזדמנויות שהארגון מעניק לו. מצד שני, אני מאמין שחובת הארגון היא לאפשר לעובד להתפתח. ארגון נאור עוזר לעובדים לקדם את הקריירה שלהם, בתוכו או במקום אחר.

"לאחר 15 שנים בתפקידים שונים בניהול משאבי אנוש, ידעתי שהגיע הזמן לשנות ולהתקדם. לעשות תפקיד כזה, משמעו עבורי להכין את התרמיל המקצועי שלי. אחרי חמש שנים בסלקום הגיע הזמן, מבחינתי, לזוז לתפקיד אחר. על כן הצעתי את עצמי לנשיא החברה, יעקב פרי. לא לקח לו יותר מחצי שנייה לומר לי 'כן, בוא תעשה את זה, אני חושב שאתה מתאים...'".

מה כל כך מרתק במתן שירות?

"שירות לקוחות זה ניהול אנשים, עם הרבה אלמנטים של ניהול שהם דומים לניהול משאבי אנוש. מצד שני, התפקיד הזה הוא יותר חלק מהביזנס עצמו. זהו שילוב של אדם וטכנולוגיה. באופן אישי, גם היקף הניהול שלי גדל. עכשיו אני מנהל כמעט אלף איש. אני עוסק גם בתהליכי עבודה שהם מרכזיים לעסק. אני מרגישה שהקריירה שלי הולכת קדימה, ואני רוכש יותר ויותר כישורים שיאפשרו לי להמשיך הלאה, ולהביא אותי בעתיד לתפקיד הבא."

והוא?

"מנכ"ל".« אביבה רוזן « זהו, החלטתי, זזים הלאה « נמרוד ארז, הסמנכ"ל החדש לשירות לקוחות של סלקום, אינו מחכה שיציעו לו את הג'וב הבא: הוא מציע את עצמו, כחלק מתפיסת עולם מגובשת, שעיקרה - כל אחד אחראי באופן אישי על הקריירה של עצמו