המשטרה: האנס הסדרתי אילץ את קורבנותיו להתקלח להשמדת ראיות

בני סלע, החשוד ב-34 מקרי אונס ותקיפה מינית, העלים בכל פעם את הסדינים והחפצים ששימשו אותו בזירות התקיפה

המשטרה מייחסת לבני סלע, החשוד "כאנס הסדרתי", 34 מעשי אונס ותקיפה מינית. מעצרו של סלע הוארך היום (ב') ב-15 יום בתום הדיון בפני נשיאת בית משפט השלום בת"א, עדנה בקנשטיין.

במהלך הדיון על הארכת המעצר, טען חוקר המשטרה, רס"ר ניסים ברכה, כי מהחקירה בשבוע האחרון עולה, כי סלע השתמש, על-פי החשד, ב"ערכות עבודה" במעשי האונס והתקיפה וכן נתספו כובעים רבים ששימשו אותו. אחד מהם אף דומה מאוד לכובע שפורסם בכלי התקשורת באחד ממקרי התקיפה שיוחסו לאנס הסדרתי.

החוקר הזהיר, שהחשוד מהווה איום על הציבור ומנסה לשבש את החקירה ולהעלים ראיות וישנה סכנה, כי ישפיע על עדים - אם ישוחרר.

החוקר טען עוד, כי חומר חקירה נתפס גם ביממה האחרונה והדגיש, שהחשוד פעל בצורה מתוחכמת ועל מנת להעלים ראיות הוא לקח את החפצים שהשתמש בהם בעת התקיפה, לרבות הסדינים. הוא אף אילץ את הנאנסות להתקלח, כדי להשמיד ראיות מהאונס. בני סלע השגיח על הנאנסות ולעיתים הוא אף דרש מהן להתקלח פעם נוספת, מחשש שנותרו בגופן שאריות זרע מהאונס.

עוד הותר היום לפירסום, כי בני סלע אמר לקורבנותיו במהלך מעשי האונס, כי הוא נוקם את האונס שבוצע בו בימי ילדותו.

מהחקירה עולה, כי ברבים מהמקרים שיטת הפעולה של בני סלע היתה זהה. החוקרים מגלים בהדרגה, שככל הנראה מדובר באדם בעל מוח מעוות, שפעל בקור רוח ובתיחכום רב.

החוקר הוסיף, כי החשוד עדיין אינו משתף פעולה עם המשטרה, אינו מגיב לשאלותיהם ואף אינו משיב כאשר שואלים אותו אם הוא מבקש לאכול, או אם הוא זקוק לטיפול רפואי.

החוקר גילה, שגם את דגימת הרוק של החשוד, שהושוותה לדגימות ה-די.אן.איי בתשעה מהמקרים המיוחסים לאנס הסדרתי, לקחה המשטרה בעורמה.

הוא ציין, כי בשלב זה עדיין נבדקים 34 מקרי אונס, מעשים מגונים ומעשי סדום, המיוחסים לבני סלע.

לדבריו, עוד ישנם עשרות עדים שצריכים להיחקר ועשרות פעולות נוספות על מנת לסיים את חקירתו של החשוד.

המשטרה חושדת שגם כמה מבני משפחתו של בני סלע מסייעים לשיבוש מהלכי החקירה. בני סלע סירב להשיב על שאלות החוקרים, גם כאשר הראו לו את אימו נחקרת בחדר סמוך.

סניגורו של סלע, עו"ד אייל חובב, אמר בדיון, שמרשו מבקש מהמשטרה לפגוע כמה שפחות במשפחתו של החשוד. "המשפחה סובלת מהטרדות וקללות מאנשי המשטרה", טען הסניגור. לדבריו, הוא אינו יכול להתנגד לבקשת המשטרה להארכת מעצרו של סלע, אך ביקש מבית המשפט לפקח על החקירה ודרש, כי מרשו יילקח לטיפול רפואי, מאחר והוא סובל מקרע במינסקוס בברכו.

חוקר המשטרה טען בתגובה, כי התייחסות השוטרים אל בני המשפחה היא מקצועית והם אינם מגדפים אותם. כן טען החוקר, כי בני המשפחה משבשים את הליכי המשטרה והחשוד עצמו אינו מגיב לשאלת החוקרים אם הוא זקוק לטיפול רפואי.

בכל מהלך הדיון לא הגיב בני סלע להמולה הרבה סביבו ונראה מופנם, כאשר עיניו מושפלות כל הזמן. הוא אף לא השיב לשאלת השופטת, אם הוא חף מפשע.

בני סלע נראה בבית המשפט יותר צנום לעומת הקלסתרון שהפיצה המשטרה. רק שפתיו העבות קישרו בינו לבין הקלסתרון. אולם, כאשר קורבנות האונס דיווחו על חוסנו הן התכוונו, ככל הנראה, להכשרתו בכמה מקצועות של אומנות הלחימה, כמו ג'ודו.

בהחלטתה קבעה השופטת עדנה בקנשטיין, כי העבירות חמורות ו"חומרתן עולה מעצם טיבן. חומרתן עולה מהאלימות שהיו מלוות בשעת ביצוען, חומרתן עולה תוך שניתן לראות לנגד עינינו קורבנות תמימים, נשים צעירות, אשר אין ספק, כי עבירות כגון אלה, לבד מהחרדה שיש בהן להותיר בקורבנות, הטילו חרדה בציבור, בין אם בציבור הנשים הצעירות והקטינות, ובין אם בהורים, החברים והציבור כולו".« שירות גלובס ועתי"ם « המשטרה: האנס הסדרתי אילץ את קורבנותיו להתקלח להשמדת ראיות « בני סלע, החשוד ב-34 מקרי אונס ותקיפה מינית, העלים בכל פעם את הסדינים והחפצים ששימשו אותו בזירות התקיפה