מתקני הגז בפי-גלילות שוב במחלוקת בין סוויסה לדליה איציק

איציק: לפנות מיד את האתר * סוויסה: שלא תפזר כותרות לא אחראיות

השר לתשתיות לאומיות, אליהו סוויסה, תוקף בחריפות את השרה לאיכות הסביבה, דליה איציק, על מעורבותה בפרשת העתקת מתקני הגז בפי-גלילות. לדבריו, בכוונתו להביא נושא זה לדיון בממשלה.

היום (ב') שבה איציק ודרשה לפנות לאלתר את מתקני הגז של חברות הגז, המצויים בצומת גלילות.

סוויסה: "מה פתאום איציק מבקשת לסגור כעת את מתקני חברות הגז. היא לא השר היחיד בממשלה, והיא לא יכולה כל שני וחמישי לזרוק כותרות לא אחראיות לאוויר. קיימת החלטת ממשלה, לפיה יש להעתיק את המתקנים עד דצמבר 2000. נניח שהמתקנים ייסגרו כעת, מי יספק את הגז? האם עדיף שבמקום המתקנים יחלו יותר ויותר משאיות עם מיכלי גז לנסוע בכבישים?"

איציק דרשה היום, במכתב לראש הממשלה, לפעול לסגירת מתקני הגז, בשל השלכות בטיחותיות. עם זאת היא מאזכרת את העובדה שקיימת החלטת ממשלה להעתיק את מתקני הגז לא יאוחר מסוף דצמבר 2000. היא אומרת, כי הסיכונים מהאתר נמשכים ואף גדלו באחרונה. היא מציינת כי אשתקד הוגשה עתירה לבג"ץ נגד הממשלה בדרישה לפנות את מתקני הגז. בתשובה הודיעה הפרקליטות, כי הממשלה פועלת לפתרון הבעיה, ובית המשפט דחה את החלטתו עד לתחילת פברואר 2000.

לדברי איציק, דחיית סגירת האתר, עד למציאת אתר חלופי, אינה ריאלית. זאת, משום שמציאת אתר חלופי תימשך לפחות מספר שנים. לדבריה, באתר החלופי מתוכנן נפח אחסון הגדול פי חמישה מהדרוש, והדבר אינו סביר. זאת, משום שכל אחת מחברות הגז מאחסנת גז בנפח קטן מהנאמר בתוכנית המיתאר הארצית וכן באחרונה החליטה הממשלה להכשיר אתר אחסון נוסף באשקלון. לפיכך, אומרת איציק, רצוי לפזר את מתקני הגז במספר מקומות בארץ ובכך לצמצם את הסיכונים.

איציק מבקשת מברק ליזום דיון בממשלה או בוועדת שרים מיוחדת לנושא, על מנת שפינוי המתקנים ייעשה במועד, ללא תלות באישורו של אתר חלופי.

סוויסה הוסיף, כי חברת פי-גלילות הוציאה באחרונה מיכרז לגבי מיגון המתקנים הקיימים באמצעות טכנולוגיות חדישות.« מאת דוד חיון « מתקני הגז בפי-גלילות שוב במחלוקת בין סוויסה לדליה איציק « איציק: לפנות מיד את האתר * סוויסה: שלא תפזר כותרות לא אחראיות