החברה לישראל במו"מ למכירת ח.ל מימון לתפארת המכונית

העיסקה תבוצע לפי שווי ההון העצמי של ח.ל, גבוה ב-%50 ממחיר הבורסה

החברה לישראל, בעלת %77 ממניות חברת הליסינג ח.ל מימון, הודיעה היום (ד') כי היא מנהלת מגעים מתקדמים עם גורם אחר בדבר האפשרות למכירת כל אחזקותיה בחברה זו. ל"גלובס" נודע כי מדובר בחברת תפארת המכונית מחיפה, שבבעלות שמואל גנץ. העיסקה, כך נודע, צפויה להתבצע לפי שווי של 30 מיליון דולר לח.ל מימון, מחיר ההון העצמי הגבוה בכ-%50 משווי השוק של המניות.

ח.ל מימון פועלת בתחום המימון החוץ-בנקאי של החכרת כלי רכב ומתן הלוואות למימון רכב וציוד. החברה, מהגדולות בתחומה, סיימה את שנת תשעת החודשים הראשונים של 99' עם הכנסות של 33 מיליון שקל, מתוכן 21 מיליון שקל ממכירת אחזקותיה במקס השקעות, שהחזיקה במניות החברה לישראל, לבנק לאומי.

מימוש האחזקות במקס העביר את ח.ל מימון לרווח נקי של 12.2 מיליון שקל בחודשים ינואר-ספטמבר 99', על אף הפסדים כבדים שנבעו לה מחברת עמילות המכס אלבני בונדד, שנמכרה לאחרונה לצים. עיסקי הליסינג תרמו רווח של 1.8 מיליון שקל לתקופה. סך השקעות החברה בעיסקי החכרה והלוואות עמדו בסוף ספטמבר על כ-200 מיליון שקל.

מכירת השליטה בח.ל מימון, משתלבת בתוכנית האסטרטגית של משפחת עופר, בעלת השליטה בחברה לישראל, להיפטר מאחזקות שאינן סינרגטיות לליבת העסקים של הקונצרן. בשנתיים האחרונות מכרה החברה לישראל נכסים ביותר מ-200 מיליון דולר (ביניהם חברת הכבלים עידן, שו"פ, אינטרגאמא, צורן ובשבוע שעבר אחזקות נדל"ן ב-70 מיליון דולר).

מכירת השליטה בח.ל מימון, תותיר את החברה לישראל עם אחזקותיה בכי"ל, צים, בז"ן וטאואר סמיקונדקטורס, וכן עם מיזם משותף לה ולכור בתחום התקשורת, הכולל התמודדות על בזק.

מהצד הרוכש עומדת, ככל הידוע, חברת תפארת המכונית של שמואל גנץ, המוכר בשוק ההון כדירקטור בחברת ליסינג אחרת, זלר אבלגון. בשנת 98' חתמו זלר אבלגון ותפארת המכונית, המתמחה בליסינג תפעולי, על הסכם להפעלת חברה משותפת, אופרייט ליס, בתחום הליסינג התפעולי וניהול ציי רכב עבור לקוחות. תפארת המכונית העבירה לאופרייט ליס תיק עיסקאות ליסינג תפעולי בהיקף של 300 כלי רכב.

« שי שלו « החברה לישראל במו"מ למכירת ח.ל מימון לתפארת המכונית « העיסקה תבוצע לפי שווי ההון העצמי של ח.ל, גבוה ב-%50 ממחיר הבורסה