מוכיח בשער

גדי הדר

גדי הדר, 40, מנכ"ל וואלה תקשורת, הוא אחד מאנשי השיווק החמים, נכון לסוף 1999. העליות שרשמו מניות וואלה בשנה האחרונה וההנפקה של חברת אינטרנט ישראלית ראשונה בבורסה, מפנים את הזרקורים בעיקר אליו, כמי שמזוהה יותר מכל עם החברה - הוא שהקים ב-1994, יחד עם ארז פילוסוף, את פורטל וואלה!, המותג הראשון שהצליח לפרוץ את גבולות השימוש באינטרנט בארץ, והפך את הרשת למוצר להמונים.

המהלך השיווקי הבסיסי עליו מבוססים הישגי וואלה הוא בניית המותג. מסע השיווק, שכלל אירועים טכנולוגיים (בניית אתרים חדשים), פיננסיים (מכירת מניות ל-IBI ולמריל לינץ') ותקשורתיים, זוכה לשבחים. קשה לזכור גיוס הון מתוקשר יותר.

ביצועיה העסקיים של וואלה מרשימים הרבה פחות, אך אופייניים לחברות אינטרנט (הכנסות של כ-3.9 מיליון שקל ב-1998, והפסד של כמיליון שקל).

וואלה משמש כיום כצומת הכניסה המועדף לרשת על גולשים ששפת האם שלהם עברית. וואלה גם היה פורטל האינטרנט הראשון שיצא בפרסום, והשערוריות שעורר ("וואלה הוא אכבר") זיכו אותו בהד תקשורתי רב, הרבה מעבר למקובל בקמפיינים בסדר גודל כזה.

בהמשך קוממה עליה וואלה את זכייני הערוץ השני, כשיצאה בקמפיין אנטי-טלוויזיוני, המתקיף את זכייניות הערוץ המסחרי ("וואלה. שקם את עצמך"). הזכייניות סירבו לשדר, ווואלה הרוויחה, שוב, כיסוי תקשורתי רחב. כך הפך שילוב של תקציבי פרסום קטנים עם מניפולציות תקשורתיות גדולות את המותג למוכר ביותר בקטגוריה בה הוא פועל.

השורה התחתונה היא, שעקרון הפשטות של וואלה, ושילוב של תכנים מהארץ ומחו"ל, קירב אליה אוכלוסיות גדלות והולכות של משתמשים, שעבורם היתה הגלישה באינטרנט לפני כן פעילות כמעט לא מוכרת.« ורד שרון-ריבלין « מוכיח בשער « גדי הדר