קואופ צפון-היפרשוק רכשה יתרת מניות חבס השקעות בניו-פארם

רשת קואופ צפון-היפרשוק השלימה בסוף השבוע את רכישת מניותיה של חבס השקעות בחברת ניו-פארם, מפעילת רשת הדרגסטורים השנייה בגודלה בישראל. קואופ צפון- היפרשוק תשלם 15.5 מיליון שקל תמורת %32 מניו-פארם, ותגיע לאחזקה של %95 ברשת. ביתרת מניות ניו-פארם (%5) מחזיק המנכ"ל, רן גוטפריד.

באוגוסט 1999 רכשה קואופ צפון-היפרשוק את השליטה בחברת חבס רשתות, ודרכה בניו-פארם, תמורת 6.5 מיליון דולר והחזר הלוואות בעלים. כתוצאה מהוויתור על השליטה בניו-פארם רשמה חבס השקעות, שבשליטת הרצל חבס, רווח הון של 25 מיליון שקל ברבעון השלישי. בעקבות העסקה הנוכחית, היא צפויה לרשום רווח הון משמעותי נוסף.

ניו-פארם מפעילה 30 סניפים תחת שמה, ועוד 14 סניפים של רשת הקוסמטיקה אפריל. עד יולי 1997 היא נשלטה בידי זאב גורה וכלל רשתות. באותו חודש רכשו את השליטה בה חבס ועזרא הראל (שמכר את אחזקותיו מאוחר יותר). הרשת מפסידה, אף שדיווחה על הכנסות של 286 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 1999. חבס השקעות, שהאחזקה בניו-פארם היתה השקעתה העיקרית, דיווחה על הפסד של 16 מיליון שקל בחודשים ינואר-ספטמבר, לאחר פעולות רגילות והוצאות מימון.« מאת שי שלו « קואופ צפון-היפרשוק רכשה יתרת מניות חבס השקעות בניו-פארם