קלדש וקרדן רכשו את מיתחם הולילנד בירושלים ב-100 מיליון ד'

יבנו 850 דירות ב-260 מיליון דולר ומלון; קיבלו אופציה לרכישת שטח נוסף

חברת אלונר, בשליטת קלדש וקרדן-נדל"ן, רכשה אתמול (ג') מחברת הולילנד מיתחם בן 100 דונם בשכונת בית וגן ירושלים, לבניית 850 דירות ובית מלון. קלדש וקרדן ישלמו להולינד 100 מיליון דולר, בשילוב של עיסקת מזומן ואחוזים. זוהי עיסקת הנדל"ן הגדולה ביותר בירושלים בשנים האחרונות.

החוזה קובע, כי קלדש וקרדן ישלמו להולילנד 52 מיליון דולר במזומן, וכן %18.5 מתקבולי המכירות של הדירות. היזמים מעריכים שתמורת המכירות של הדירות תעמוד על 260 מיליון דולר, ומכאן שהם ישלמו להולינד עוד 52 מיליון דולר, כחלק מתקבולי המכירה.

קלדש, מקבוצת הפועלים השקעות שבשליטת דברת-שרם, היא בעלת %60 מאלונר. קרדן היא בעלת %30, והחברה להשקעות של בנק לאומי היא בעלת %10 בחברה. קרדן ובל"ל-השקעות גם קיבלו אופציה מקלדש להגדיל כל אחת את חלקה בפרוייקט ב-%10, על חשבון קלדש.

אלונר קיבלה אופציה ל-5 שנים מהולילנד, לקנות ממנה בעתיד קרקע לבניית שני בתי מלון נוספים בפרוייקט. אלונר תחליט בעתיד אם לממש את האופציה, על פי מצב ענף התיירות והמלונאות בירושלים.

קלדש וקרדן שותפות כיום בפרוייקט לבניית שכונת מגורים בכפר אברהם בפתח תקוה. שתי החברות הן גם הבעלים של חברת ניהול הנדל"ן מגדן, השנייה בגודלה בענף. קרדן וקלדש גם ניגשות במשותף למיכרזים שונים.« מאת אלעזר לוין « קלדש וקרדן רכשו את מיתחם הולילנד בירושלים ב-100 מיליון ד' « יבנו 850 דירות ב-260 מיליון דולר ומלון; קיבלו אופציה לרכישת שטח נוסף