שלמה רודב ורוני גת הקימו קרן להשקעות בהיי-טק

אנשי העסקים שלמה רודב ורוני גת הקימו חברה להשקעות בהיי-טק, שתשקיע 10 מיליון דולר בשנת 2000. החברה, ששמה קרור טכנולוגיות בע"מ, כבר ביצעה 2 השקעות ראשונות: היא השקיעה מיליון דולר בחברת אקסטנט טכנולוגיות, והשקיעה סכום זהה בקרן הון הסיכון אוורגרין.

ההשקעה באקסטנט נעשתה לפי שווי חברה של 10 מיליון דולר, אחרי הכסף. קרור טכנולוגיות קיבלה אופציה להשקיע באקסטנט מיליון דולר נוספים, לפי שווי חברה גבוה יותר.

קרור טכנולוגיות היא חברה בת (בבעלות מלאה) של החברה הישראלית לקרור והספקה, הנמצאת בשליטת חברת ספנות והספקה (%67). חברת נימפיאה, המחזיקה ב-%79 מספנות והספקה, נמצאת בבעלות גת ורודב (%80) ובנק לאומי (%20).

רודב וגת סירבו למסור מהם התחומים שבהם ירצו להשקיע בתחום ההיי-טק. עם זאת, השקעתם באקסטנט טכנולוגיות היא בתחום הפתרונות לתימחור וחיוב של שירותי רשת ותקשורת, המופעלים על ידי רכיבי חומרה ותוכנה של יצרנים שונים. בין השאר, משווקת אקסטנט את מוצריה לספקיות אינטרנט, סלולר, כבלים ותוכן.

בחודש נובמבר מכרה ספנות והספקה, שבשליטת רודב וגת, את אחזקותיה בחברה לישראל (%18) לבנק לאומי, תמורת 513 מיליון שקל. בעקבות המכירה, רשמה חברת הבת, קירור והספקה, רווח הון של 83 מיליון שקל נטו.« מאת קרן צוריאל « שלמה רודב ורוני גת הקימו קרן להשקעות בהיי-טק