"המימד החדיש" - במשא ומתן לשכירת כ-12 אלף מ"ר בת"א

המגעים עם קבוצת ס.ג'י.ס, והחברות זיקים ועתידים

חברת ההיי-טק "המימד החדיש" מנהלת מו"מ לשכירת 10,000 עד 12,000 מ"ר באחד מ-3 בנייני היי-טק, הסמוכים זה לזה, שייבנו בת"א. כך אמר היום (ב') ל"גלובס" מנכ"ל החברה, דב ברנע. לדבריו, בחירת הבניין צפויה בעוד מספר שבועות.

3 הבניינים הם: בניין של ס.ג'י.ס-אלקטרה נדל"ן-זיקה, בניין של חברת זיקית ברמת החי"ל, ומגדל המשרדים החדש שחברת עתידים תבנה ברמת צהלה. המימד החדיש החליטה, בניגוד לחברות היי-טק אחרות, שלא לצאת מתחומי ת"א.

ההבדלים בין שלושת הבניינים אינם גדולים. קבוצת ס.ג'י.ס וחברת עתידים דורשות דמי שכירות של כ-17 דולר למ"ר לחודש, וזיקית דורשת כ-16.5 דולר למ"ר לחודש. שלושת היזמים מציעים חוזה צמוד למדד ל-10 שנים, עם אופציה להגדלת השטח, בהדרגה, עד 20,000 מ"ר.

שלושת היזמים מבטיחים שהבניינים, שאף אחד מהם אינו בבנייה, יהיו מוכנים בתוך שנתיים, המועד הדרוש להמימד החדיש.

יתרונה של הצעת עתידים הוא, שהמימד החדיש יושבת כיום בשטח של כ-5,000 מ"ר, והמעבר למגדל החדש יהיה קל יחסית. המימד החדיש משלמת כיום כ-14 דולר למ"ר על 4,000 מ"ר, וכ-17 דולר למ"ר על כ-1,000 מ"ר.

מצד שני אומרים בהנהלת המימד החדיש, שקבוצת ס.ג'.י.ס וחברת זיקית (בשליטת אוסיף ואלוני-חץ), מנהלות את המו"מ בצורה מסחרית ונמרצת יותר מעתידים. זיקית מציעה את שכר הדירה הנמוך ביותר, והדבר נותן לה יתרון-מה במהלך המו"מ. הנהלת המימד החדיש אומרת, כי שכר הדירה הוא רק מרכיב אחד בקבלת ההחלטה.« מאת אלעזר לוין « "המימד החדיש" - במשא ומתן לשכירת כ-12 אלף מ"ר בת"א « המגעים עם קבוצת ס.ג'י.ס, והחברות זיקים ועתידים