המקומית דנה אם "מצפה נפתוח" תהיה שכונה חרדית

בתוכנית המינהל - 2,000 יחידות דיור

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה החלה את דיוניה בתוכנית מינהל מקרקעי ישראל לבניית 2,000 יחידות במצפה נפתוח בסמוך למושב כסלון. השטח צורף לעיר ירושלים במסגרת החלטות ועדת קוברסקי במטרה להוסיף לעיר שטחי מגורים.

תחילה בחרה הוועדה המקומית לדון בשאלה אם תהיה זו שכונה חילונית שתבנה כהמשך לשכונת רמות, או שתוצמד לשכונת רמת פולין החרדית.

חברי המועצה יוסי טלגן מסיעת "יש עתיד", ופפה אללו ממרצ, דרשו לדחות את הדיון למחר (ב'), ובמהלך השבוע האחרון להיפגש עם חברי המנהל הקהילתי של שכונת רמות, במטרה לברר את עמדתם לגבי אופי השכונה הרצוי.

תושבי רמות הביעו כבר בעבר את עמדתם לגבי הצורך בתוספת בינוי לשכונה. לטענתם, אוכלוסיית השכונה הולכת ומתבגרת ולכן מוסדות החינוך השכונתיים הולכים ומתרוקנים. ועד השכונה הביע את חששו מפני התופעה לפיה בתי החינוך המתרוקנים יאוכלסו בתלמידים חרדים, ובעקבותיהם תשתלט אוכלוסייה חרדית על השכונה.

לפגישה הוזמן גם נציג החברה להגנת הטבע, אברהם שקד, המתנגד לבינוי המסיבי שמציעה התוכנית, ופוגעת ביער עמק הארזים. לדעת טלגן, יש להפחית את הבינוי בשכונה ולתאם בין תוכנית הבינוי לבין תוכנית היער אותה מתכנן האדריכל שלמה אהרונסון. בישיבת הוועדה המקומית נמתחה ביקורת על תוכניתו של מתכנן השכונה, האדריכל זאב שיינברג, בשל צפיפותה הרבה ובשל פגיעתה בערכי נוף.

« דליה טל « המקומית דנה אם "מצפה נפתוח" תהיה שכונה חרדית « בתוכנית המינהל - 2,000 יחידות דיור