סאני משקיעה עוד 2 מיליון דולר... באינטרנט

ועוד פעם, סאני.

סאני אלקטרוניקה יכולה, בלא עוררין, להיות מוכתרת כמלכת "הבועה" המתנפחת בבורסה בתל-אביב. שילוב של סלולר ומשהו.קום תמיד מלהיב את המשקיעים, במיוחד כשהוא בא על קרקע פורייה של מכירות צומחות ממוצר לוהט כטלפון סלולרי. למדורה הזאת טפטף לפני יומיים כמה טיפות של שמן אנליסט אופק עמית טסלר, שהעריך את שווי GO-NEXT, אתר האינטרנט הסלולרי המשותף לפלאפון וסאני, ב-2 מיליארד שקל עוד בטרם הקמתו. כמו בכל אופוריה, גם האזהרות מפני השקעה בחברות החלום לא ממש מרפות את ידי המשקיעים. גם אילן בן-דב, בעל השליטה בסאני, יודע שתאוות הבצע תמיד מנצחת את ההיגיון, לפחות בטווח הקצר. בהתאם הודיעה היום סאני (באמצעות החברה הבת, ששמה המגרה הוא "סאני.קום") על רכישת %1 בחברת בלקסאן (BLAXXUN) תמורת מיליון דולר. בלקסאן, הטוענת שיש לה משרדים בסן פרנסיסקו ובמינכן, היא חברה העוסקת בפיתוח תקשורת מולטימדיה באינטרנט שנוסדה ב-95'.

נוסף על כך התקשרה סאני עם חברה בת של בלקסאן בהסכם שלפיו היא תקבל רישיון לשימוש במוצרים של החברה הבת ותוכל להקים אתרי קהיליות וירטואליות באינטרנט תמורת מיליון דולר נוספים שישולמו על פני 30 חודש.

לאחרונה השקיעה סאני בכמה מיזמי אינטרנט, ביניהם רטניקס העוסקת בפתרונות האצה לאינטרנט, ורכשה %80 מפורטל האינטרנט אחלה. סאני תקשורת, חברה בת של סאני אלקטרוניקה, מנהלת משא ומתן עם פלאפון להקמת חברה משותפת שתספק תוכני אינטרנט סלולריים המותאמים לגלישה באינטרנט.

מניותיה של סאני, הנסחרת בבורסה לפי שווי של 335 מיליון דולר, זינקו בחודשיים האחרונים בשיעור של %300 והשלימו עלייה של %2700 בשנה האחרונה. השבוע פורסמה, כאמור, המלצת קנייה מאוד אינטרנטית של טסלר, שנתן לסאני מחיר יעד של 250 שקל למניה, הגבוה בכ-%45 ממחיר המניה בשוק.

בואו נשים דברים בפרופורציה: אלקו אחזקות, חברת הנדל"ן גב ים, גרנית (בעלת חברת סונול), החברה הכלכלית לירושלים, כנפיים (בעלת ארקיע), מלח תעשיות (מבעלי השליטה בבנק הפועלים), ומעריב (שהיא גם בעלת מניות במת"ב) - כולן שוות בבורסה פחות מסאני. נכון, מדברים על כלכלה חדשה ומחירים חדשים מאוד לחברות שעושות דברים חדשניים, אבל עם כל הכבוד לסאני, היא עדיין, בבסיסה, סוחרת קמעונאית של טלפונים ואביזרים סלולריים, מייצרת כל שני וחמישי הודעת בורסה על השקעה וירטואלית, עם משהו עתידני על האינטרנט הסלולרי. זהו.

« דפנה צוקר « סאני משקיעה עוד 2 מיליון דולר... באינטרנט «