שחקן שלא יוזמן לנבחרת - ידרוש הבהרה פומבית לאי מעורבותו בפרשת נערות הליווי

"הוועדה לקביעת הקוד האתי - גולם שקם על יוצרו" * גברי לוי: אני חש נבגד ע"י השחקנים שסרחו * נילסן: פרשת נערות הליווי לא תפגע במוראל

"כל שחקן שלא יוזמן לנבחרת ישראל - ידרוש הבהרה כתובה ופומבית מההתאחדות לכדורגל, שהוא לא היה מעורב בפרשת נערות הליווי" - כך הודיע היום (ה') פרקליטם של כדורגלני הנבחרת, עו"ד דן חי. הוא הגיב על המלצת הוועדה לקביעת הקוד האתי לשחקני הנבחרת, להרחיק מהנבחרת ארבעה כדורגלנים שבילו עם נערות ליווי.

"בהתאחדות לכדורגל כבר הודו שקיים ספק לגבי הטענות על שחקנים שבילו עם נערות ליווי, כך שאם קיים ספק - ההגנה המשפטית של תום לב בפירסום - אינה עומדת במבחן חוק לשון הרע", הוא ציין.

עו"ד דן חי תקף בחריפות את מסקנות הוועדה לקביעת הקוד האתי לשחקני הנבחרת: "הוועדה חרגה מסמכותה. נראה לי שהגולם קם על יוצרו".

"במצב של חוסר ראיות חותכות, אם יפורסמו שמות של כדורגלנים שבילו עם נערות ליווי - אמליץ להגיש תביעת דיבה נגד מפרסמי השמות", הוא הוסיף.

יו"ר הנהלת ההתאחדות לכדורגל, גברי לוי, אמר היום, כי בשלב זה לא יפורסמו שמות הכדורגלנים, שהיו מעורבים בפרשת נערות הליווי, בגלל החשש מהגשת תביעות דיבה. "בנושא הזה אנו פועלים בהתאם לחוות דעת משפטית. בכל מקרה, את ההחלטה תקבל הנהלת ההתאחדות לכדורגל".

גברי לוי הביע אכזבה מהתנהגות הכדורגלנים שבילו עם נערות ליווי במהלך מחנה האימון ושתו משקאות חריפים: "הם איכזבו אותי קשות. דאגנו להם לתנאים הטובים ביותר ואני חש נבגד".

לדבריו, אם הוועדה לקביעת הקוד האתי, לא היתה ממליצה על הרחקת הכדורגלנים שבילו עם נערות ליווי מהנבחרת, היה קל יותר לא לזמן אותם. "אני יכול לגלות סוד, שאותם כדורגלנים לא היו מזומנים לנבחרת וכעת יש לנו בעיה".

"הוועדה קבעה מעל לכל ספק שההתאחדות לכדורגל עשתה מעל ומעבר לגילוי האמת בעקבות הפרסומים על נערות הליווי. פנינו לשני משרדי חקירות ועשינו ככל יכולתנו", הוא הדגיש.

מאמן הנבחרת, ריכארד נילסן, אמר היום, כי הוא יפעל בהתאם להוראות הנהלת ההתאחדות לכדורגל, בנושא זה. הוא הביע את בטחונו שהפרשה לא תפגע במוראל של שחקני הנבחרת.

נילסן הדגיש שהוא אינו מתייחס לכדורגלנים שהודיעו על רצונם לפרוש מהנבחרת ואם כדורגלן רוצה לפרוש - עליו לפנות אליו ישירות.

עד לפתיחת משחקי מוקדמות הגביע העולמי, תקיים הנבחרת כמה משחקי ידידות. היא תארח את נבחרת רוסיה ותתמודד בחוץ מול צ'כיה והונגריה.« משה כהן « שחקן שלא יוזמן לנבחרת - ידרוש הבהרה פומבית לאי מעורבותו בפרשת נערות הליווי « "הוועדה לקביעת הקוד האתי - גולם שקם על יוצרו" * גברי לוי: אני חש נבגד ע"י השחקנים שסרחו * נילסן: פרשת נערות הליווי לא תפגע במוראל