גרין הגדילה אחזקותיה באאורה; משעולי מעריך שסכנת השתלטות איננה קיימת

גם בשבוע שעבר היו "עסקים כרגיל" בחברת גרין שבשליטת יצחק תשובה. רכישות אגרסיביות של מניות בחברות ההשקעה בהייטק אאורה ואינוונטק, הפכו את גרין הממונפת לבעלת המניות השנייה בגודלה באאורה (%8.2) והגדולה ביותר באינוונטק (%15.7).

בסך הכל השקיעה גרין בתוך פחות מחודש כ-90 מיליון שקל בשתי החברות, מהן כ-70 מיליון במניות אינוונטק. בזו האחרונה נמנו עם המוכרים אלישע שחמון (7 מיליון שקל), אורי דוד (7.1 מיליון), עקיבא מאיר (5.9 מיליון שקל) ומאיר דיין (2.2 מיליון שקל).

גרין, הנסחרת בשווי פנומנלי של 155 מיליון דולר, לאחר עלייה של %13,500 בשנה האחרונה, מחזיקה כעת במניותיהן של חמש חברות המשקיעות בהון סיכון (בשווי מצרפי של כ-85 מיליון דולר). בשלוש מתוכן - הקרנות מופת, מרתון ושדות מו"פ - היא שולטת באמצעות הון ואחזקות בחברת הניהול, שקובעת את מהלכי ההשקעה של הקרן.

באינוונטק ובאאורה, חברות שאינן קרנות הון סיכון, נדרשת גרין לרוב בהון כדי לכוון את מהלכיהן. גם אם תשובה לא הצהיר במפורש על כוונות לספח את השליטה בשתיים, הרי שמהלכיו מעידים כי עדיין לא אמר את המילה האחרונה בכל הקשור לרכישת מניות בהן.

באינוונטק, בה הפך תשובה לבעל המניות הגדול ביותר, מוחזקות יתרת המניות בפיזור גדול בין מספר רב של בעלי עניין שאינם חתומים על הסכם הצבעה, מה שלכאורה מאפשר השתלטות. באאורה, לעומת זאת, שולטים כיום המנהלים הפעילים - בועז משעולי, היזם, שמחזיק %27.5 מההון ואבי כהן, המחזיק יחד עם שותפים כ-%10 נוספים.

בועז משעולי טען היום (ב') בתוקף כי להערכתו השתלטות עוינת על אאורה "איננה הסבירה, לאור העובדה שהמנהלים בחברה מחזיקים כ-%40 מההון ו-%9 נוספים בידי חברה בת". משעולי העריך עוד, כי תשובה איננו מתכוון לנקוט במהלך עויין שיעביר לידיו את ניהול השקעותיה של אאורה.

אאורה רשמה רווחים יפים בשנים 98'-99' (מעל 45 מיליון שקל), עיקרם מהחזקתה בחברת פאנדטק, הנסחרת בוול-סטריט ועוסקת בפיתוח ושיווק מערכות תוכנה לבנקים המשמשות להעברת כספים וביצוע תשלום אלקטרוני. בנוסף מחזיקה החברה, שנסחרת לפי שווי של 70 מיליון דולר (לאחר עלייה של %250 בחודשים האחרונים) במגוון חברות סטארט-אפ, ביניהן ורסאמד, סקייליין מערכות תוכנה, פרנדלי משינס, טכימג', פליקן, סייפן ומונטק פיתוח מוצרים.« שירות גלובס « גרין הגדילה אחזקותיה באאורה; משעולי מעריך שסכנת השתלטות איננה קיימת «