צאלים ואוסטרזצר מעלים 7 מיליון דולר מתאת טכנולוגיות לתאת תעשיות

כנגד המזומן תעביר תאת תעשיות לחברה הבת את פעילותה בתחום אביזרי התעופה

חברת תאת תעשיות, בשליטת דב צאלים ושלמה אוסטרזצר, תכנס אסיפה כללית לאישור עיסקה בה תמכור לחברה הבת הנסחרת בוול-סטריט, תאת טכנולוגיות (%59), את פעילותה לייצור אביזרי תעופה, למעט מקרקעין ומבנים, תמורת כ-7 מיליון דולר. העיסקה תרכז בתאת טכנולוגיות את כל פעילותה התעשייתית של קבוצת תאת, ותותיר את תאת תעשיות, החברה האם, כחברת אחזקות.

התשלום עבור הפעילות המועברת לתאת טכנולוגיות יתחלק בין מלאי (4 מיליון דולר), מוניטין (2 מיליון דולר), ציוד וכלי רכב (מיליון דולר). בפועל יתבצע התשלום בחלקו בדרך של העברת התחייבויות תאת תעשיות (2.2 מיליון דולר), חלקו בתשלום מזומן (כ-3 מיליון דולר) והיתרה, ב-20 תשלומים רבעוניים רצופים. בנוסף, תשלם תאת טכנולוגיות לתאת תעשיות דמי שכירות שנתיים של 300 אלף דולר על השימוש במפעלה.

התמורה בעיסקה נקבעה בהתבסס על הערכת שווי הפעילות של ייצור מוצרי התעופה ע"י תאת תעשיות, שנערכה ע"י יוניסיאן- קורמן ייעוץ כלכלי. דירקטוריון תאת תעשיות מנמק את העברת הפעילות לחברה הבת בייעול הניהול והביצוע של הפעילות התעשייתית בקבוצה מחד, והאפשרות להרחיב ולגוון את השקעותיה של תאת תעשיות בתחומי פעילות נוספים, מאידך.

כיום, פועלת תאת תעשיות ממפעלה בגדרה בתחומי מערכות דלק, מערכות כוח, טורבינות ואביזרים מכניים אחרים, בעיקר לצרכים צבאיים ותעופתיים. תאת תעשיות מעסיקה כ-60 עובדים.

לעומתה, פועלת תאת טכנולוגיות בתחומי מחליפי החום, מיזוג אוויר וקורות קירור. חברה זו מעסיקה כ-160 עובדים, רובם בארה"ב (חברת לימקו, העוסקת בייצור ושיווק מחליפי חום, מצנני שמן וכן תיקונים ושיפוצים בתחום). מחזור המכירות המצרפי של הקבוצה עומד על כ-100 מיליון שקל בשנה.

אוסטרזצר וצאלים מחזיקים יחדיו רק %16 מהון חברת תאת תעשיות, אולם באמצעות מניות הצבעה הם חולשים על כ-%47 מהשליטה בה. צאלים ואוסטרזצר מחזיקים מניות ובעיקר אופציות גם בתאת טכנולוגיות (כ-%15 בדילול מלא).

תאת טכנולוגיות נסחרת בניו-יורק לפי שווי של 30 מיליון דולר, שעלתה במאות אחוזים בשנה האחרונה. צאלים, אוסטרזצר ומנהל נוסף, ישראל אופן, זכו באחרונה להקצאת אופציות נדיבה בחברה זו, במחיר של כרבע ממחיר השוק הנוכחי (הטבה של יותר מ-2 מיליון דולר נכון להיום). בנוסף, זכו השניים לבונוס של כ-80 אלף דולר על מכירת חלק מאחזקותיה של טכנולוגיות בחברת טי.וי.ג'י.

במסגרת העברת הפעילות התעשייתית לתאת טכנולוגיות, תעביר תאת תעשיות לחברה הבת גם את הסכם שירותי השיווק שמעניקים לה אוסטרזצר, צאלים ואופן באמצעות חברת גל-טק. גל-טק, הפועלת בארה"ב, גבתה מקבוצת תאת בשנים האחרונות כ-10 מיליון שקל בגין שירותים אלה.

תאת תעשיות דיווחה על הפסדים גדולים בשנים 94'-98' (כ-45 מיליון שקל). בתשעת החודשים הראשונים של 99', עברה החברה לרווח של כ-8 מיליון שקל, פועל יוצא של שיפור תפעולי ניכר ורווח הון ממכירת מניות טי.וי.ג'י.« מאת שי שלו « צאלים ואוסטרזצר מעלים 7 מיליון דולר מתאת טכנולוגיות לתאת תעשיות « כנגד המזומן תעביר תאת תעשיות לחברה הבת את פעילותה בתחום אביזרי התעופה