גילת מקיימת מגעים להכנסת משקיעים נוספים במיזם האינטרנט הלווייני

במקביל למגעים עם מייקרוסופט * גילת תשאיר בידיה %35 ממניות המיזם

גילת רשתות לוויין מקיימת מגעים להכנסת משקיעים אסטרטגיים ופיננסיים במיזם הלוויינים שלה, Gilat2Home, בנוסף למגעים המתנהלים עם מייקרוסופט, כך שבסופו של דבר תחזיק גילת ב-%35 ממניות המיזם. כך מסרה אמש (ד') החברה, בהודעה שפירסמה.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", מייקרוסופט תשקיע 50 מיליון דולר במיזם הלווייני של גילת, וכעת מקיימת החברה מגעים מתקדמים עם חברת שידורי הלוויין אקוסטר, לה 3.3 מיליון מנויים, לצורך שיווק משותף של שירותי גישה לאינטרנט ושירות טלוויזיה.

Gilat2Home תציע לצרכנים חיבור לאינטרנט באמצעות תקשורת לוויינים, בקצב מהיר פי 400 מקווי ISDN. בהודעה ציינה גילת, כי היא צופה שלמיזם יהיו 2.7 מיליון מנויים כבר בשנת 2005.

העיסקה שנחתמה בין גילת למייקרוסופט משקפת שווי חברה של כ-190 מיליון דולר ל-Gilat2Home, ולכן שווי השליטה שגילת מתכוונת להשאיר בידיה (%35) הוא 67 מיליון דולר.

גילת פירסמה הערכה, לפיה, בעקבות המיזם החדש מכירותיה יגדלו באופן הדרגתי ב-%35-%40 בשנה ושולי הרווח ימשיכו להוות %32-%33 מהמכירות. עוד נמסר, כי בתוצאותיה של גילת יבואו לידי ביטוי הגידול במכירות והירידה באחוזי שולי הרווח, וכתוצאה מכך, החברה צופה, כי הרווח הנקי שלה לאחר מס ירד ל-%10 מהמכירות.

מנכ"ל גילת, יואל גת, מסר, כי החברה צופה לרווחים פיננסים לטווח ארוך מהמיזם החדש. לדבריו, השקעתה המוקדמת של גילת בבניית התשתיות והחומרה תביא לצמיחה בשיעורי הגידול והרווחיות ולביסוסה בשוק השירותים רחבי-הפס לצרכנים.

עוד מסר, כי במיזם המשותף גילת תספק את הציוד למיזם במחירים שישקפו שולי רווח נמוכים משמעותית, שיבואו לידי ביטוי בעלייה במכירות אולם בשולי רווח נמוכים יחסית לגילת.

ל"גלובס" נודע, כי גילת התעקשה, שההסכם עם מייקרוסופט לא יכלול השקעה של מזומנים מצד גילת, כדי למזער את הפסדיה במקרה של כישלון.« מאת קרן צוריאל « גילת מקיימת מגעים להכנסת משקיעים נוספים במיזם האינטרנט הלווייני « במקביל למגעים עם מייקרוסופט * גילת תשאיר בידיה %35 ממניות המיזם