שרת התקשורת

איזבל מקסוול, נשיאת קומטאץ', מספרת למה היא עושה את מה שהיא עושה

הצטרפותה של איזבל מקסוול, בתו של אל העיתונות המנוח רוברט מקסוול, לקומטאץ' הישראלית, הוסיפה נופך זוהר וקוסמופוליטי לחברה. פתיחת המשרדים של קומטאץ בחודש האחרון בבריטניה, מהווה מעין סגירת מעגל עבור מקסוול הבריטית. מקסוול מתגוררת ב-20 השנים האחרונות בעמק הסיליקון, ואינה מתכוונת לשוב ללונדון. מבחינתה, לונדון משמשת רק תחנה בדרך לסניפים נוספים של קומטאץ' על פני הגלובוס.

למקסוול יש %1 בקומטאץ'. אחת השותפות שלה בחברה היא מיקרוסופט, המחזיקה %4.7. קומטאץ' עומדת כעת בפני חתימת חוזים על שלוש עסקאות גדולות בבריטניה.

מקסוול רגילה להתנהל עם התקשורת. היא מודעת לעצמה ולהילה שנוצרה סביבה (היא נראית צעירה בהרבה מ-49 שנותיה). אנחנו נפגשות במועדון לג'נטלמנים בלבד, במרכז לונדון, שהוסב לאחרונה למועדון עסקים. שם, בראיון נדיר, מספרת מקסוול מה שעבר עליה לפני תקופת קומטאץ'.

למקסוול יש אבחנה דקה. היא ידעה לזהות בחברה הישראלית את אותן האיכויות שעושות את כל ההבדל. זה היה לפני שלוש שנים, רגע לפני ההצלחה, כשפנו אליה ציידי הראשים והציגו בפניה את ההצעה: בקומטאץ' מחפשים נשיא עם נוכחות וקבלות.

מקסוול יכולה בהחלט להציג ניסיון רב בתחום התקשורת. כמי שנשמה עיתונות מבטן ומלידה, (אביה היה בעלי אימפרית המירור), היא הכירה את התחום על היבטיו הרבים. לפני שהצטרפה לקומטאץ' היא הספיקה להקים בשנת 92' את קבוצת מקינלי. זו היתה החברה שהביאה לעולם את אחד מחלוצי תעשיית האינטרנט, מנוע החיפוש מגלאן. מקסוול מכרה אותו לאקסייט האמריקאית ב-18 מיליון דולר. מקסוול הובילה את הפיתוח העיסקי הבינלאומי במקינלי, ושימשה כסגן נשיא ואחראית על קשרי משקיעים. במסגרת זו משכה בחוטים לטוויית העסקה עם אקסייט.

לפני שייסדה את מקינלי, שימשה מקסוול כסגן נשיא מכירות ושיווק עבור חברת המחקרים Research on Demand. מדובר בחברת ברוקרים בינלאומית מברקלי קליפורניה, שבבעלות אחותה התאומה. %50 מלקוחות החברה היו עצמאיים. החצי השני נזקק למקסווליות, אולם הלקוחות נעלמו עם מותו המסתורי של רוברט מקסוול - והעסק מת.

מקסוול מספרת, כי האסון המשפחתי שילח אותה לאיתור עסקים אחרים. באותה תקופה היא הבחינה בעלייה בפופולאריות של האינטרנט בקרב לקוחות החברה. זו היתה למעשה תחילת עידן מקינלי.

מקסוול הביאה לקומטאץ' 15 שנות ניסיון בעיתונאות ועל הבמה. במסגרת תפקידיה השונים בתחום היא הפיקה וביימה סרטים עבור רשת הטלויזיה הבריטית יורקשייר וסאות'רן. היא יצרה והפיקה סרטים באורח מלא עבור חברת New World Pictures. בנוסף, היא היתה חברה במועצת המנהלים של האקדמיה הבריטית לסרטים וטלוויזיה ובחברה הגיאוגרפית המלכותית בלונדון. לכך ניתן להוסיף את חברותה באיגוד העיתונאים הבריטי. בהשכלתה היא מחזיקה בתואר בתורת המשפט ותואר ראשון ושני בהיסטוריה ושפות מודרניות מאוניברסיטת אוקספורד.

בקומטאץ' היא מנהלת את המכירות והפעילות השיווקית. היא גם מנחה את האסטרטגיה העסקית הישירה של החברה, בשיתוף עם גדעון מנטל, ממייסדי החברה. היא הפכה לחלק מהצוות הניהולי הפועל להרחבת פעילות החברה, בעיקר בצפון אמריקה. כנשיאת החברה היא משמשת כשגרירת החברה לענייני חוץ. תפקידה כולל נשיאת נאומים וקשרים בינ"ל, עבודת מכירות ברמה גבוהה ועבודה אסטרטגית. מקסוול היא השופר של קומטאץ'.

במסיבה שנערכה לרגל פתיחת המשרדים בלונדון, הכריזה מקסוול בפני שותפיה העסקיים של הצטרפות של יותר מ-100 לקוחות ברבעון האחרון, בהם 35 אתרי אינטרנט בינלאומיים. החברה מובילה במתן שירותי אאוטסורסינג לתיבות דואר אלקטרוני משולבות, ב-18 שפות שונות. ברבעון האחרון הציגה קומטאץ' צמיחה של %46 אחוזים במספר לקוחותיה, עם 60 אלף מצטרפים חדשים ביום.

ההצלחה של קומטאץ' באירופה כוללת עסקאות להגדלת שירותי הדואר האלקטרוני עבור חברות כמו ספורטל - ספקית אינטרנט אירופית לאירועי ספורט (שמרכזה בישראל); זידינט, אקסייט, אר.טי.אל, סקנדינביה און-ליין, מולטימדיה.קום ועוד.

קומטאץ' מעניקה שירות לעשרה מיליון תיבות דואר ו-290 לקוחות כיום היא מעסיקה 260 עובדים ובקרוב תפתח סניפים נוספים באירופה, יפאן ואוסטרליה.

מה גרם לך לבחור להצטרף לקומטאץ'?

"אהבתי את המוצר, המבוסס על תקשורת בין אנשים, נושא שאני אוהבת. גם התאהבתי באנשים, הם גרמו לי לבחור. לאחר שדחפתי למכירה של מקינלי הבנתי, שהייתי בעצם מוכנה לתפקיד של נשיא בקומטאץ".

מה החזון של קומטאץ?

"להוביל בתחום האאוטסורסינג לדואר אלקטרוני משולב עם מסרים בעולם לכולו, להוביל במספר תיבות הדואר. תמיד אהבתי ותרמתי לסייע לאנשים תקשר. הדואר האלקטרוני הוא אמצעי פחות פורמלי. זה יותר קל ונוח. חשוב לי לאפשר לאנשים לתקשר ביניהם באמצעות תקשורת הדואר. נכון שניתן לעשות בדואר אלקטרוני דברים רעים, אולם זה לא הרסני וקטלני. האי-מייל חוצה גבולות של גזע, גיל וגיאוגרפיה. זה מדיום חשוב מאוד עבורי. תיבות האי-מייל יהפכו לתיבות פרטיות לכל חברה.

"זו הטכנולוגיה הראשונה לאחר הטלפון, שאין לה גבולות. באמצעות הסרט הרחב ניתן יהיה לחצות את כל הפלטפורמות".

איך משפיעים על החברה היחסים עם מיקרוסופט, שהשקיעה בקומטאץ' כ-20 מיליון דולר?

"מדובר ביחסי מפתח, שנותנים חותמת איכות לטכנולוגיה של קומטאץ'. היחסים האלה מאפשרים למיקרוסופט להעביר אי מייל כמותג בינלאומי. אנחנו נהיה חלק בתהליך של שילוב מיקרוסופט גם בהעברת מסרים ובמיזם פספורט.

מה המטרה שלכם השנה?

"האנליסטים הציבו עבורינו מטרה, שהמנייה תגיע ל-100 דולר. אנחנו מקווים גם להכפיל את תיבות הדואר ולהגדיל את ההכנסות ביותר מ-20 מיליון דולר".

מקסוול מאשרת שהקשר לתקשורת הוא בדמה. לדבריה: "יש לי רשת של קשרים, ולישראל יש לי קשר בלב. במקביל לקומטאץ' היתה לי הצעה דומה מחברה בסאן פרנסיסקו, שעסקה באפליקציה חכמה וחשובה בתחום הנסיעות. אולם הבחירה בקומטאץ מלווה בקשר אמוציונלי".

מה למדת ממות אביך?

"למדתי להיות אלגנטית, נחושה וישרה. לא לבזבז את הזמן של אנשים אחרים".« אמירה ליס, לונדון « שרת התקשורת « איזבל מקסוול, נשיאת קומטאץ', מספרת למה היא עושה את מה שהיא עושה