ג'נרל אלקטריק מוכרת גילת; ג'מיני מוכרת קומטאץ'

פועלים תקשורת מממשת בנקסוס

בד בבד עם קדחת הגיוסים ועם העליות המדהימות אנו רואים במקביל גם מימושים לא קטנים של בעלי מניות בחברות הישראליות, הנסחרות בוול-סטריט. מרבית המימושים - במסגרת הצעות מכר בהנפקות האחרונות, אבל יש גם מימושים לא מעטים במהלך המסחר בוול-סטריט (כמו במקרה של מופת-נטרו). הנה, פועלים תקשורת דיווחה היום כי מכרה כ-500 אלף מניות של נקסוס בנאסד"ק במהלך השבוע שחלף. תמורת המכירה קיבלה פועלים תקשורת 4.8 מיליון דולר, כלומר: לפי מחיר ממוצע של 9.6 דולר למניה - הגבוה פי שלוש ממחיר המניה בתחילת השנה.

מניות נקסוס מרכזות לאחרונה מחזורים גדולים והמניה קבעה שיא ביום ו' האחרון כשהגיעה לכ-10.8 דולר במחזור ענק של כ-90 מיליון דולר. פועלים תקשורת תרשום רווח הון של 3.5 מיליון דולר בעקבות המכירה והיא עדיין מחזיקה בכ-360 אלף מניות נקסוס, המגלמות על-הנייר רווח הון נוסף של כ-3-2.5 מיליון דולר.

מימוש בהיקף גדול מאוד גם בגילת לוויינים. ג'י.אי לוויינים מבקשת למכור 400 אלף מניות גילת, המוערכות בשוק בכ-60 מיליון דולר. כזכור, את המניות קיבלה המוכרת במסגרת העסקה, בה רכשה גילת את ג'י.אי ספייסנט (מקבוצת ג'נרל אלקטריק) בספטמבר 98' בתמורה ל-225 מיליון דולר במניות. אז עמדו מניות גילת על כ-40- 45 דולר ומאז השלישו את ערכן.

מימוש גם בקומטאץ'. קרן ג'מיני מכרה לאחרונה את כל אחזקותיה במניות קומטאץ' תמורת 29 מיליון דולר. ג'מיני הודיעה כי רווח ההון הצפוי כתוצאה ממכירה זו יסתכם בכ-28 מיליון דולר, מתוכו תרשום דיסקונט השקעות (המחזיקה בקרן) רווח נקי של 6 מיליון דולר ברבעון זה.

אגב, גם במקרה הזה נראה שג'מיני מכרה מוקדם מדי, בחוכמה שבדיעבד. קומטאץ' הגיעה בסוף השבוע לשיא של כל הזמנים - 66.5 דולר.« אבישי עובדיה « ג'נרל אלקטריק מוכרת גילת; ג'מיני מוכרת קומטאץ' « פועלים תקשורת מממשת בנקסוס