השקעות שדווחו בחברות טכנולוגיה מתקדמת

זלר ואבלגון רוכשים את פלדמן תעשיות כדי להיכנס לתחום התקשורת

אהרון זלר וראובן אבלגון, שהתמחו עד כה בעסקי הליסינג, הפיננסים וההשקעות בשוק ההון, מתכוונים להיכנס לתחום האופנתי החדש - תחום התקשורת. לשם כך הודיעה היום חברת זלר אבלגון השקעות שבשליטתם על רכישת השליטה בחברת פלדמן תעשיות, אשר נמצאת היום בידי רסולי סעד ונפתלי מרמלשטיין.

זלר השקעות הודיעה כי תרכוש מהשניים עד %72 ממניות פלדמן תעשיות תמורת סכום של כ-2.1 מיליון דולר. סכום זה משקף מחיר של 5.6 שקל למניה. מחיר זה היה נמוך ב-%32 ממחיר מניות פלדמן תעשיות הבוקר, אשר עמד על 8.28 שקל למניה. לאחר פרסום ההודעה זינק מחיר המניות בכ-%63, ל-13.5 שקל.

זלר אבלגון השקעות מציינת כי אם אחרי כל הבדיקות לא יבוטל הסכם הרכישה, היא בוחנת את האפשרות להכניס לפלדמן תעשיות פעילות בתחום התקשורת, "הן בארץ והן בחו"ל, לרבות בשיתוף עם אחרים ולרבות בדרך של הקצאת מניות בפלדמן לאחרים".

הכוונה בדברים אלה היא, כנראה, להכנסת פעילותה של חברת IDBC, שבבעלות פרוספר אביטבול ואריק בן-חמו, שהם בעלי חברת COM‏3 העולמית, תמורת הקצאת מניות בפלדמן תעשיות. ל-IDBC זכות לקבל רשיון להפעלת שידורי לוויין בישראל ממשרד התקשורת, תמורת תשלום תמלוגים של 15 מיליון דולר. בעתיד, מתכננת IDBC להתחרות בשידורי הלוויין של חברת YES ולהשתתף במכרז העתידי על הקמת ערוץ מסחרי שלישי. כמו כן, מחזיקה IDBC בחברה בת בשם COM4U, העוסקת בפיתוח טכנולוגיה חדשה של שרת ביתי, שיאפשר מתן שירותים של גלישה באינטרנט יחד עם קליטת שידורי כבלים ולוויין.

שלמה פרידמן קפיטל מחזיקה מניות רדוויז'ן ב-20 מיליון שקל

חברת ההשקעות קפיטל, אינה חדלה להפתיע עם פוזיציות רווחיות בחברות טכנולוגיה מתקדמת. היום בישרה החברה של רונן פלד ושמעון וינטרוב על אחזקה בשווי שוק של 20 מיליון שקל בחברת רדוויז'ן שהונפקה שלשום, שעלות ההשקעה בה עומדת על 572 אלף שקל בלבד. מאז תחילת השנה דיווחה קפיטל על רווחים יפים גם מהשקעותיה במטאלינק ובסטארט-אפ האמריקאי בלוסטיל.

נטפורמיקס גייסה משדות מו"פ ומופת לפי 57 מ' ד'

חברת נטפורמיקס, העוסקת בפיתוח פתרונות תוכנה המשמשים לתכנון, תיעוד ובדיקה של רשתות תקשורת, גייסה 22.7 מיליון דולר לפי שווי של 57 מיליון דולר אחרי הכסף. הגיוס בוצע מבעלי מניות קיימים - אוורגרין, אמפל, פועלים השקעות, קבוצת דוידי גילה וכן מקרנות ההון סיכון הבורסאיות שדות מו"פ ומופת.

קרדן מכרה פעילות תקשורת בינלאומית לסטרטק

חברת ההשקעות קרדן, בשליטת אבי שנור ויוסף גרינפלד, מכרה חלק מפעילותה בתחום התקשורת הבינלאומית במדינות מתפתחות לחברה האמריקנית סטרטק. בתמורה תשלם סטרטק 1.77 מיליון דולר וכן תקצה לקרדן מניות סחירות בשווי של 1.16 מיליון דולר.

מופת שוקלת הנפקת ענק בקרן חדשה

קרן הון הסיכון מופת, בשליטת חברת גרין של יצחק תשובה, הודיעה היום כי היא בוחנת אפשרות להקמת קרן הון סיכון נוספת, שתהיה חברה בת של מופת ותגייס הון מהציבור. הקרן החדשה תנוהל על ידי מופת קרן הטכנולוגיה 2000, המשמשת גם כחברת הניהול של הקרן הוותיקה. כמו כן, הודיעה מופת כי היא תשקיע בחברה הבת לפחות 30 מיליון דולר.

לשאלת "גלובס" מדוע העדיפה הקרן לבצע גיוס בחברה נוספת על פני הנפקה שנייה בקרן הקיימת, אמר אלי בר, מנכ"ל מופת, כי השיקול העיקרי, העומד מאחורי הנפקת חברה בת הוא מניעת דילול בעלי המניות הקיימים והרצון לצרף משקיעים נוספים. שיקול נוסף הינו הסירבול ואורך הזמן שיידרש לצורך הכנת תשקיף למופת הקיימת לצורך הנפקה שניה. בר סירב להתייחס לסכום הגיוס שתבצע הקרן החדשה, אך על פי ההערכות מדובר על סכום גדול של לפחות 100 מיליון דולר.

קרן הון הסיכון מופת, הגדולה מסוגה בבורסה, היתה הראשונה שעליה השתלט איש העסקים יצחק תשובה אשתקד באמצעות חברת גרין שבשליטתו (בעקבותיה הגיעה תורן של מרתון, שדות מו"פ ואינוונטק). עד היום השקיעה הקרן 100 מיליון ב-26 חברת פורטפוליו, שתיים מתוכן ציבוריות: פראדיים הנסחרת בנאסד"ק, וויקון הנסחרת בנובו מרשה.

כמו כן, מחזיקה מופת ב-%4.2 בבריזקום, העומדת להנפיק את מניותיה בנאסד"ק. לאחרונה מימשה מופת את אחזקותיה בנטרו, הנסחרת גם היא בנאסד"ק תמורת 49 מיליון דולר וברווח הון של כ-48.4 מיליון דולר לפני מס.

הטבת מיליונים בתעוזה לאבי קרבס ולפרופ' גרוס

קרן הון סיכון תעוזה תבצע הקצאה פרטית של 1.5 אופציות, הניתנות למימוש במניות, ל-6 מנהלים בחברת הניהול של הקרן. באופציות מגולמת הטבה של 7.2 מיליון דולר והן תחולקנה למנכ"ל חברת הניהול, אבי קרבס, ליועץ המשפטי, פרופ' יוסף גרוס, ליועץ יונה אדמון, למנהלת הכספים, רבקה שוטלנד, למנהלת הפיתוח, אפרת ונקרט ולעוזרת למנכ"ל, טלי צינגיסר.

שווי ההטבה המגולמת באופציות שיוקצו לקרבס הינה כחמישה מיליון שקל, אותה יוכל לממש החל מיולי השנה בשלושה חלקים במשך שלוש שנים. שווי ההטבה, המגולמת באופציות שיוקצו למשפטן הידוע, פרופ' גרוס, הינה כ-900 אלף שקל. יונה אדמון ואפרת ונקרט יזכו להטבה בשווי של 550 אלף שקל כל אחת. ניצעים אלה יוכלו להמיר את האופציות למניות החל מעוד שנה בשלושה חלקים במשך שלוש שנים.

אורמה מקבוצת אי.די.בי השקיעה 750 אלף דולר במאביקס

בנק ההשקעות אורמה, מקבוצת אי.די.בי ובניהולו של מייקל רקנאטי, השקיע 750 אלף דולר בחברת מאביקס שבשליטת סידב. הכסף הוענק כהלוואה להמרה במניות, אשר תומר עם ביצוע סיבוב ההשקעה, אותו אמורה אורמה לבצע עבור מאביקס, בהיקף של 10-7 מיליון דולר. בנוסף, קיבלה אורמה אופציה לרכישת מניות בסך 270 אלף דולר למשך חמש שנים. עם חתימת ההסכם מצטרף מייקל רקנאטי כחבר בדירקטוריון מאביקס.

מאביקס, בבעלות סידב (%44), חברת טלדטה מסינגפור (%25) והמייסדים, עוסקת בפיתוח מערכות תקשורת רחבות סרט למטרות פיקוח ובקרה לתחבורה, אבטחה ובקרה תעשייתית. את שנת 99' סיימה מאביקס במכירות של 1.7 מיליון דולר. את כספי הגיוס מתכוונת מאביקס להשקיע בפיתוח מוצרים, אשר מותאמים לשימוש גם ברשת אינטרנט רחבת סרט. כמו כן, מתעתדת מאביקס להרחיב את מערך השיווק ולהקים חברת שיווק בארה"ב.

בנק ההשקעות האמריקאי אורמה הוקם על-ידי מייקל רקנאטי יחד עם ילר שוקי הון, ושותפים בו גם פול אלן, לוסנט, קומפאק ובנק ההשקעות סופטבנק.

לאחרונה הודיעה סידב על כוונתה להנפיק את חטיבת הטכנולוגיות, הכוללת מלבד אחזקותיה במאביקס אחזקות בהיפרבאנר נטוורק ואליאב מערכות הדמיה.

קרן ההון סיכון ניורון 2 יוצאת לדרך

החברות ניסקו, אמת מחשוב ואטיוד (בבעלות אליעזר כרמל) עומדות להשיק את קרן ניורון 2 בהיקף של 100 מיליון דולר. כמה גורמים אסטרטגיים, מרביתם מחו"ל, הביעו נכונות להשקיע בקרן. ניורון 2 תשקיע בעיקר בחברות טכנולוגיה - תקשורת, תוכנה ואינטרנט.

ניורון 2 היא קרן שנייה לניורון 1, שהוקמה לפני שנתיים וחצי ובהיקף של 15 מיליון דולר. מנהל ניורון 1 הוא עמי דותן, לשעבר מבכירי רפא"ל. בניורון 2 יכהן מנכ"ל נוסף, יגאל ליבנה, שבא מחברת רובומטיקס.

בניורון 1 השקיעו, לצד מנהלי הקרן, גם חברות כמו הפניקס, צ'ק פוינט, משפחת זלקינד, חברת אוסיף ואחרים. ניורון 1 השקיעה במספר פרוייקטים, שהבולטים בהם: הייפרבאנר, סיטי מושן, אם.טי.אר.אי, טלסאיקום ופירסט אקסס. חלק מהחברות האלה צפויות להנפיק לציבור במהלך שנה זו.

יואל משקיעה בחברת העברות כספים באינטרנט

חברת הנפט והנדל"ן יואל, שהקימה לאחרונה גם חטיבת היי-טק - יואל טכנולוגיות, הודיעה על השקעה שנייה בתחום ההיי-טק. יואל טכנולוגיות תשקיע 100 אלף דולר בחברה חדשה שתוקם - e-Solve, תמורת %10 ממניותיה. כמו כן, ניתנו ליואל שתי אופציות: הראשונה לרכישת עוד %20 באי-סולב תמורת 500 אלף דולר, והשנייה לרכישת עוד %10 תמורת 2.5 מיליון דולר.

אי-סולב תעסוק במחקר ופיתוח של טכנולוגיה ייחודית המאפשרת ביצוע עיסקאות והעברות כספיות באינטרנט, וזאת תוך רמת אבטחה מוחלטת.

ההשקעה הראשונה של יואל טכנולוגיות בוצעה לפני כחודש בחברת אירונאוטיקס, המפתחת מערכות אוויוניקה וכן מערכות בקרה ושליטה על מזל"טים ומל"טים. יואל השקיעה 2.5 מיליון שקל תמורת %35 באירונאוטיקס.

לומיר תשקיע 100 אלף דולר במיזם אינטרנט

לומיר אחזקות הודיעה על חתימת חוזה להשקעה משותפת עם חברת יאפיס, בה היא מחזיקה, בחברת גולדן גייט להקמת מיזם שיפתח ויישם את הטכנולוגיות של יאפיס. יאפיס מתמחה בפיתוח טכנולוגיות מולטימדיה להעברת מידע ברוחב פס לצורכי דפוס, תקשורת ומידע ויזואלי ומפתחת את מערכותיה בשפות רבות, לרבות בעברית. במסגרת זו תקים גולדן גייט אתר אינטרנט ייחודי בעברית. כמו כן, קיבלה גולדן גייט בלעדיות להקמת אתרים דומים במזרח התיכון. על-פי הסכם ההשקעה המשותף, תשקיע לומיר 100 אלף דולר תמורת %33 מגולדן גייט ויאפיס תקבל %67.

ההשקעה תבוצע באמצעות לומיר טכנולוגיות, חברה שעל הקמתה הודיעה חברת הנדל"ן לומיר אחזקות לפני מספר ימים. בכוונת לומיר טכנולוגיות להשקיע 7 מיליון שקל בחברות סטארט-אפ, מתוכם השקיעה כבר החברה כמיליון וחצי שקל.

כור בית השקעות תשקיע בהיי-טק

חברת הברוקרים כור בית השקעות מקבוצת מנורה הודיעה כי החליטה להשקיע עד מיליון דולר בחברות שאינן נסחרות בבורסה ועוסקות בתחומי הטכנולוגיה. גם חברת הברוקרים - החברה המרכזית לניירות ערך, מקבוצת קרדן השקעות, הודיעה על כוונתה להשקיע 75 אלף דולר בשתי חברות, שאינן נסחרות בבורסה ועוסקות בתחומי הטכנולוגיה.

דשרון תשקיע בחברת מכירה באמצעות הטלוויזיה

דשרון השקעות, עד כה שלד בורסאי בשליטת שלמה ולד, רוזט אביגדור ויוסף שושן, הודיעה כי היא מנהלת משא ומתן בשלבים מתקדמים לרכישת %50 מחברה פרטית אמריקאית, העוסקת בתחום של מכירות באמצעות הטלוויזיה. היקף העסקה המשוער הינו כ-1.3 מיליון דולר. כמו כן, מתכננת החברה גיוס כספים בדרך של הקצאה פרטית, למימון ההשקעה האמורה לעיל והשקעות נוספות.

לפני כחודש הודיעה החברה על מכירת נכסיה, הכוללים בניין בתל-אביב וזכויות בפרוייקט הנדל"ן "הצדף על הים" ביפו, והודועה כי היא בוחנת הצעות ממשקיעים להשתלב בתחום הטכנולוגיה והתקשורת.

דפנה צוקר ושי שלו « דפנה צוקר ושי שלו « השקעות שדווחו בחברות טכנולוגיה מתקדמת « זלר ואבלגון רוכשים את פלדמן תעשיות כדי להיכנס לתחום התקשורת