GVT ברזיל, שבה שותפות דסק"ש וכלל, מסיימת הליכי מיכרז הציוד להקמת רשת תקשורת בברזיל

בין המתחרות: אריקסון, לוסנט, סימנס, נורטל, אלקטל, סיסקו ואי.סי.איי טלקום

חברת GVT ברזיל, שבה שותפות בין השאר דיסקונט השקעות וכלל מערכות מידע, מסיימת בימים אלה את הליכי המיכרז להקמת רשת תקשורת בברזיל, בהיקף של כ-600 מיליון דולר. בשבוע הבא צפויה הנהלת GVT לבחור את 3 החברות שיעלו לשלב הגמר של המיכרז. החברה מתכוונת לחתום על החוזה עד סוף החודש, לאחר שיתקיים שלב של הבהרות ושיפור הצעות.

עם המתחרות במיכרז נמנות יצרניות התקשורת הגדולות בעולם, בהן סימנס, נורטל, לוסנט, סיסקו, אריקסון ואלקטל, והן אמורות לממן את מרבית עלות רכישת הציוד (מימון ספקים). המיכרז הוגש ללמעלה מ-260 חברות, שרובן מגישות הצעות להקמת חלקים קטנים של המערכת, באופן עצמאי או בשילוב עם הצעות של החברות הגדולות. אי.סי.איי טלקום מתחרה, באמצעות חברת הבת אינוייב, על הקמת הקטע של המערכת האלחוטית. חברות ישראליות נוספות המתחרות בתחום הגישה האלחוטית, באופן לא ישיר, הן בריזקום (במסגרת ההצעה של אריקסון) ופלוואר (במסגרת ההצעה של סימנס).

GVT ברזיל שותפה בקונסורציום שזכה בספטמבר 1999 במיכרז להקמה ולהפעלה של רשת תקשורת פנים ארצית בדרום ברזיל. הקונסורציום כולל את GVT (המחזיקה ב-%78), את קומטק האמריקנית (%20) ואת חברת התקשורת RSL COM שבשליטת רונלד לאודר (%2).

הבעלות על GVT ברזיל מתחלקת כיום בין קרן מגנום הבינלאומית, שלה שלוחה בישראל (%50), מריל לינץ' (%25), דיסקונט השקעות (%12.5) וכלל מערכות מידע (%12.5).

בתחילת מרס 2000 נערך פיצול ב-GVT. במסגרת הפיצול, קיבלה חברת גילת שידורי לוויין לבעלותה את המיזמים של GVT בפרו, קולומביה וצ'ילה. מיזמים אלה יתאגדו תחת חברה בשם גילת 2 הום דרום אמריקה. ואילו בעלי המניות האחרים ב-GVT מחזיקים בבעלות על GVT ברזיל.

על פי ההסכם, תשקיע גילת ב-GVT ברזיל 40 מיליון דולר, באמצעות רכישת איגרות חוב להמרה, לפי שווי חברה של 400 מיליון דולר, לפני הכסף. תקופת ההמרה היא שנתיים, והחברה קיבלה אופציה לרכישת ל-%9 ממניות החברה.

GVT הצהירה על כוונתה להקים רשת אלחוטית, אולם האסטרטגיה שונתה לאחר שהתברר, כי בברזיל קיימות רשתות סיבים אופטיים נגישות לשימוש. עתה היא מתכוונת להקים רשת קווית, המבוססת בעיקר על סיבים אופטיים, אשר חלקה הקטן יתבסס על גישה אלחוטית בטכנולוגיית WLL.

GVT ברזיל מנוהלת על ידי עמוס גניש, ומשרדיה נמצאים במיאמי, ארה"ב. היו"ר הפעיל של החברה הוא שאול שני, המוביל את קבוצת מגנום. סמנכ"ל התפעול של החברה הוא יוסי אגיב, שכיהן עד לאחרונה כמנהל מחוז ירושלים בבזק. החברה מעסיקה כ-150 עובדים, בהם סמנכ"לים בכירים משוק הטלקום הברזילאי.« מאת אפי לנדאו « GVT ברזיל, שבה שותפות דסק"ש וכלל, מסיימת הליכי מיכרז הציוד להקמת רשת תקשורת בברזיל « בין המתחרות: אריקסון, לוסנט, סימנס, נורטל, אלקטל, סיסקו ואי.סי.איי טלקום