דלק תרכוש אחזקות רוזנברג בחברת אבנר חיפושי נפט

ד"ר אלי רוזנברג, אחד ממומחי הנפט והגז הבולטים בארץ, עומד למכור את כל אחזקותיו בחברת אבנר חיפושי נפט לקבוצת דלק. כך נודע ל"גלובס". אבנר שותפה יחד עם דלק בשותפות המוגבלת אבנר נפט וגז, המעורבת בקידוחים מרי-1, מרי-2 ונעה 1, שבמסגרתן נרשמו תגליות גז טבעי משמעותיות.

רוזנברג מחזיק ב-%50 ממניות השליטה של חברת אבנר. בתחילת השבוע דיווחה דלק, כי היא מנהלת מו"מ על רכישת חלק ממניות אבנר, אך לא דיווחה ממי תרכוש את המניות.

ככל הידוע, העיסקה אמורה להיות מסוכמת סופית בימים הקרובים. היקף העיסקה לא אמור להיות גדול במיוחד, משום שרוזנברג לא מחזיק ב-%50 ממניות ההון, אלא רק ב-%50 ממניות השליטה. רוזנברג מחזיק רק בכ-%1.6 מהון המניות. גם הגוף השני השותף באבנר, חברת כהן פיתוח, מחזיק רק ב-%1.6 מהון המניות בשותפות אבנר. בעקבות זאת, יש לקבוצת דלק שליטה מוחלטת בשותפות המוגבלת אבנר.

חלוקת המניות כיום במסגרת פרוייקט "ים טתיס" - הפרוייקט שבו נכללים הקידוחים האמורים - היא: השותפות המוגבלת אבנר מחזיקה ב-%21.4, דלק קידוחים מחזיקה ב-%23.6, סמדן האמריקנית מחזיקה ב-%40 ורינג אנג בייטס מחזיקה ב-%15.

חברת כהן פיתוח, שתמשיך להחזיק ב-%50 ממניות חברת אבנר (לא השותפות), נמצאת בבעלות משותפת של דוד כהן וגדעון תדמור.« מאת דוד חיון « דלק תרכוש אחזקות רוזנברג בחברת אבנר חיפושי נפט