פיאט זכתה במכרז הרכבת לאספקת קרונות טילטינג; היקף השלב הראשון: 30 מיליון דולר

הרכישה עשויה להגיע ל-140 מיליון דולר * מהירות הקרונות: 160 קמ"ש

הקונצרן האיטלקי פיאט, זכה במכרז הבינלאומי לאספקת קרונות טילטינג לרכבת ישראל. כך נודע ל"גלובס". מדובר במכרז ראשון מסוגו, משום שעד היום לא יובאו לארץ קרונות מסוג זה. הרכבת צפויה להודיע בקרוב רשמית על זכיית פיאט. בשלב ראשון, מדובר באספקת ארבעה מערכי קרונות, בהיקף של כ-30 מיליון דולר. מהירותם של קרונות הטילטינג יכולה להגיע ליותר מ-160 קמ"ש.

ההזמנות העתידיות עשויות להסתכם ב-25 מערכי קרונות, בסכום של יותר מ-140 מיליון דולר. כמותן תלויה בהחלטות הרכבת לגבי קצב הכנסת הקרונות למערך שלה. הרכבת ניסתה במשך מספר שבועות את קרונות הטילטינג, במספר קווים בארץ. והניסוי, לדבריה, "הוכתר בהצלחה".

בשלב ראשון, הכוונה היא להפעיל את הקרונות בקו החדש, שיופעל בין ת"א לירושלים. בשלב זה, מדובר על שידרוג הקו הישן, בהשקעה של כ-70 מיליון דולר.

לדברי גורמים במשרדי התחבורה והאוצר, ההשקעה בקו חדש לגמרי, היא עצומה, ואמורה להסתכם במאות מיליוני דולרים. "לכן, רצוי להתרכז כעת באופציית השידרוג של הקו הקיים, ולהפעיל את הקו המחודש, תוך תקופה קצרה יחסית ובעלות לא משמעותית".

הגורמים מציינים, כי "קרונות הטילטינג יקצרו משמעותית את משך הנסיעה. זאת, למרות שמדובר בתוואי הישן".

ראשי הרכבת אמרו, כי יקח כשנה וחצי עד לסיום שידרוג הקו לירושלים. הקו מושבת כבר יותר משנה, בשל ליקויי בטיחות במסילה הישנה.

התקציב להצטיידות הרכבת טעון עדיין את אישורו של משרד האוצר.

קונצרן פיאט מיוצג בארץ, בהקשר למכרז הטילטינג, על ידי סמל"ת (יבואנית מכוניות פיאט) ועל ידי אנשי העסקים שמחה פרלמן ואודי כהן.

לשלב הסופי של המיכרז עלתה גם החברה הספרדית, טלגו. אך טלגו הפסידה בסופו של דבר לפיאט.« מאת דוד חיון « פיאט זכתה במכרז הרכבת לאספקת קרונות טילטינג; היקף השלב הראשון: 30 מיליון דולר « הרכישה עשויה להגיע ל-140 מיליון דולר * מהירות הקרונות: 160 קמ"ש