בג"ץ הורה לממשלה לנמק מינוי יוסי כץ לשגריר בגרמניה

בג"ץ הוציא היום (ג') צו על תנאי המורה לממשלה לנמק בתוך 30 יום, את החלטתה למנות את ח"כ יוסי כץ לתפקיד שגריר ישראל בגרמניה. זאת, למרות המלצת ועדת המינויים בשירות המדינה, שלא למנותו לתפקיד.

עו"ד כלב מהתנועה לאיכות השלטון טען בדיון, כי השיקול המרכזי בהחלטה למנות את כץ לתפקיד, היה פוליטי, בשל הרצון שעזיבתו את הכנסת תביא לכניסת הבא בתור ברשימת ישראל אחת לכנסת. הוא הדגיש, כי מדובר בשיקול זר וההחלטה פוגעת במעמד ועדת המינויים של שירות המדינה.

עו"ד נורית אלשטיין שייצגה את המדינה בדיון טענה, כי מדובר במינוי ראוי של אדם בעל השכלה ורקע בפעילות ציבורית. היא הוסיפה, כי הממשלה קיבלה את ההחלטה על מינוי כץ, לאחר ששקלה את כל השיקולים ובתום דיון בוועדת השרים ושני דיונים בממשלה.

עו"ד רנאטו יאראק, שיצג את ח"כ כץ בדיון הדגיש, כי מדובר במינוי ראוי וכי ועדת המינויים עצמה קבעה שח"כ כץ ראוי להיות שגריר, אך לא בתפקיד השגריר בגרמניה.

עו"ד יאראק הביע תמיהה על כך שמתעלמים מהשיקולים המיוחדים שיש למרשו במילוי תפקיד זה, בשל קשריו במערכת הפוליטית הגרמנית.

עו"ד יאראק גם טען, כי אם ח"כ כץ היה חושב שהסיבה היחידה למינוי היא הרצון לפנות מקום בכנסת, הוא לא היה מסכים לקבלו. לדבריו, הסכים ח"כ כץ למינוי, כיוון שהוא חושב שהוא יכול להיות שגריר טוב בגרמניה.« מאת כתב עתי"ם « בג"ץ הורה לממשלה לנמק מינוי יוסי כץ לשגריר בגרמניה