ארקיע מפסיקה לטוס לירושלים ממאי בגלל הפסדים של 700 אלף ד' בשנה

בורוביץ: ירידה חדה בביקושים בקו ירושלים-אילת

חברת ארקיע, שהיא חברת התעופה הגדולה ביותר בטיסות פנים בישראל, החליטה להפסיק את טיסותיה הסדירות לירושלים וממנה. החברה הודיעה על כך למשרד התחבורה, שאין באפשרותו להתנגד למהלך זה, שכן אינו מתחייב מתנאי הרישיון של ארקיע. הפסקת הטיסות נובעת בשל הפסדים כבדים בהפעלת הטיסות. נודע, כי ההפסדים של ארקיע בקו לירושלים מגיעים לכ-700 אלף דולר בשנה.

ארקיע ביצעה עד כה 2 טיסות יומיות בקו אילת-ירושלים, בנוסף לטיסות בקו חיפה-ירושלים. מ-1 במאי יופסקו כל הטיסות בקווים אלה. יצויין, כי חברת ישראייר, המתחרה העיקרית של ארקיע לטיסות פנים ארציות, הפסיקה לטוס לירושלים כבר לפני מספר שנים.

מנכ"ל ארקיע, איזי בורוביץ, מסר ל"גלובס" היום (א'), כי הרקע להפסקת הטיסות הוא ירידה חדה בביקושים בקו ירושלים-אילת, עקב תחילת הפעלת טיסות במטוסי סילון מנתב"ג לאילת. "אנו מבצעים מנתב"ג לאילת כ-8 טיסות יומיות במטוסי בואינג-737", אמר בורוביץ, "והנוסעים לירושלים 'הצביעו ברגליים' לטובת הטיסות מנתב"ג לאילת.

"בירושלים חלה ירידה קבועה בכמות הנוסעים, בין השאר, עקב העובדה שלשדה התעופה עטרות אין תחבורה ציבורית לירושלים, לעומת תחבורה ציבורית נוחה לנתב"ג. הודענו למשרד התחבורה כבר לפני תקופה על הקשיים שבהפעלת הטיסות מירושלים, ולמרות שהיינו מוכנים לספוג הפסד קטן, כדי לתת שירות לנוסעינו, לא יכולנו להשלים עם היקף ההפסדים הנוכחי. למרות הפסקת הטיסות הסדירות, נוסיף לבצע טיסות מיוחדות לבירה, של תיירים המגיעים לאילת במסגרת חבילה, ויוצאים לירושלים לביקור יומי".

הסניף של החברה בירושלים, המעסיק כ-30 עובדים, יפורק ויועסקו בו עובדים בודדים בלבד. משרד ההזמנות של ארקיע יוסיף לפעול, אם כי במתכונת מצומצמת.« דרור מרום « ארקיע מפסיקה לטוס לירושלים ממאי בגלל הפסדים של 700 אלף ד' בשנה « בורוביץ: ירידה חדה בביקושים בקו ירושלים-אילת