דלק אנרגיה תרכוש %50 מההון המונפק של אבנר נפט וגז ב-3.25 מיליון דולר

מדובר ברכישה מהשותף הכללי המחזיק ב-%3 מהשותפות המוגבלת אבנר

חברת דלק אנרגיה, שבשליטת יצחק תשובה, חתמה היום (א') על הסכם לרכישת %50 מההון המונפק של אבנר נפט וגז, שהיא השותף הכללי בשותפות המוגבלת אבנר, תמורת 3.25 מיליון דולר.

כפי שפורסם ב"גלובס", רכשה דלק אנרגיה (בשליטת דלק אנרגיה) את חלקו של ד"ר אלי רוזנברג. ב-%50 הנותרים מההון של השותף הכללי מחזיקים דוד כהן וגדעון תדמור, הבעלים של חברת כהן פיתוח.

השותף הכללי הוא מנהל השותפות המוגבלת, והוא מחזיק ב-%3 ממניות כל השותפות המוגבלת. השותפות המוגבלת נמצאת ברובה בבעלות הציבור.

ד"ר רוזנברג, שהוא אחד ממומחי הגז והנפט המובילים בארץ, יקבל תמלוגים בסך של עד 1.2 מיליון דולר מתגליות הגז המסחריות של שותפות אבנר (מרי 1, מרי 2, ונעה 1). זאת, בתנאי שהתמלוגים לא יהיו בשיעור של יותר מ-%0.25 מכלל התמלוגים.

כמו כן, יקבל רוזנברג סכום של מיליון ד' או לחילופין הקצאה של מניות של דלק אנרגיה בשווי זה. רוזנברג יתן שירותי ייעוץ לקבוצת דלק בתחום חיפושי הנפט והגז לתקופה של חמש שנים תמורת מיליון ד'.

יצויין, כי רוזנברג כבר ייעץ באחרונה לדלק בתחום חיפושי נפט וגז, במקביל לעבודתו באבנר. כעת, הוא הופך למעשה כיועץ של קבוצת דלק בלבד, משום שהוא מתנתק ממניותיו באבנר.

נודע, כי ד"ר רוזנברג ישמש כגיאולוג הראשי של קבוצת דלק, בעקבות ההסכם. רוזנברג יקבל %0.3 ממניות דלק אנרגיה, אם לא ינצל את הזכות לקבל סכום של מיליון דולר בגין העיסקה.

משמעות הרכישה, היא שדלק קידוחים מקבלת מחצית מזכויות הניהול של השותפות, שהיו עד כה בידי בעלי אבנר בלבד. האחזקות הממשיות של דלק קידוחים, שנמצאת בשליטת דלק אנרגיה, לא יגדלו כמעט, משום שכאמור מדובר רק ב-%50 מתוך השותף הכללי, שכאמור מחזיק רק %3 מהמניות הכוללות של שותפות אבנר.

שותפות אבנר נכללת בתוך שותפות ים תטיס, שהיא הבעלים של זכויות הגז בקידוחי מרי ונעה 1. בתוך השותפות מחזיקה אבנר ב-%23.7 ודלק ב-%26.4. לדלק יש גם מניות בתוך אבנר.

החברה האמריקנית סמדן מחזיקה ב-%40 במניות שותפות ים תטיס והחברה האמריקנית רדינג אנד בייטס מחזיקה ב-%15 מהמניות. באחרונה פורסם כי רדינג מנהלת מו"מ למכירת מניותיה בשותפות לסמדן או לדלק קידוחים. זאת, לפי שווי של מיליארד דולר, בהתאם לזכויות הגז שנמצא בקידוחים האמורים.« מאת דוד חיון « דלק אנרגיה תרכוש %50 מההון המונפק של אבנר נפט וגז ב-3.25 מיליון דולר « מדובר ברכישה מהשותף הכללי המחזיק ב-%3 מהשותפות המוגבלת אבנר