חברות הכבלים מבטלות את ההסכם עם נגה תקשורת להפקת ערוצים 6 ו-8

ההסכם בין הצדדים נחתם כחלק מהסדר איי.סי.פי ופקע בספטמבר 99', מאז הוארך בהסכמה

עמי גניגר

חברות הכבלים, תבל, ערוצי זהב ומתב, מבטלות את ההסכמים שלהן עם נגה תקשורת, להפקת ערוץ 6 ו-8 בכבלים החל מ-14 במאי 2000.

ההסכם בין חברות הכבלים לנגה נחתם באוגוסט 96', כחלק מהסדר איי.סי.פי, ופקע בספטמבר 99', מאז לא נחתם חוזה חדש, והוא הוארך בהסכמה.

נגה תקשורת נמצאת בבעלות תיא תקשורת (%50), מקבוצת תיא השקעות, וחברת ענני תקשורת (%50), שבבעלות אודי מירון, המפיק אביב גלעדי, איריס הוד וקרן BCS.

תיא תקשורת דיווחה היום (ב') לבורסה על הודעת חברות הכבלים, ובעקבות הודעתה ירדה מניית תיא תקשורת באופן חד.

מחברות הכבלים נמסר, כי ההסכם עם נגה תקשורת הסתיים, וכי עם פתיחת התחרות בטלוויזיה הרבערוצית החברות מבקשות לבחון התקשרויות חדשות לשיפור התוכן.

מתיא תקשורת נמסר, כי החברה בודקת את משמעות הודעת חברות הכבלים, וכי אם תבוא לידי סיום הפעלת ערוצים 6 ו-8 על-ידי נגה עבור חברות הכבלים, תהא לכך השפעה מהותית לרעה על פעילותן ותוצאותיהן העיסקיות של תיא השקעות ותיא תקשורת בטווח המיידי. עם זאת נמסר, כי הנהלת נגה תקשורת סבורה שבמידה וההסכמים יסתיימו היא תוכל לפעול בשוק התוכן באופן עצמאי.

במכתב ששלח, בערב החג, עו"ד זאב שרף, בשם חברות הכבלים, נדרשת נגה תקשורת להעביר מיידית פירוט מלא ועדכני של נכסי והתחייבויות הערוצים, תוכניות העבודה לשנת 2000, דו"חות שנתיים הכוללים התייחסות מפורטת לחבילות הערוצים ששודרו, השוואה לתוכניות בשנת 99', ורשימה ותיאור של כל התקשרויותיה של נגה עם בעלי זכויות ונותני שירותים.

עו"ד שרף מציין, כי תקופת תוקפם של ההסכמים לגבי ערוץ 6 ו-8 נקבעה לשלוש שנים, וכן נקבע מנגנון הסכמי במסגרתו התחייבה נגה להעביר לחברות הכבלים את נכסי הערוצים ואת התחייבויותהם כפי שיהיו במועד פקיעתם של ההסכמים.

עוד מצויין במכתבם של חברות הכבלים כי ההסכם הסתיים בספטמבר 99', אולם בשל אי הבהירות הרגולטורית ששררה באותה עת (בנוגע להסדרים בשוק התוכן - א.ק) ביכרו הצדדים להאריך בהסכמה את תוקפם של ההסכמים באותם תנאים, עד שיתברר המצב הרגולטורי לאשורו, והם המשיכו לנהוג בהתאם להסכמים.

עוד מציין עו"ד שרף, כי רק לאחרונה החל להתבהר המצב הרגולטורי החדש, עם החלטת המועצה לשידורי כבלים על הסדר בשוק התוכן וכי מהחלטת המועצה עולה כי דרך ההתקשרות לא תוכל להימשך.

ההסכם בין חברות הכבלים לנגה תקשורת מיום 20.8.96, הוא חלק מהסדר איי.סי.פי לפיו מפיקות חברות הכבלים במשותף באמצעות חברת איי.סי.פי את ערוצים 3 ו-4. יתר ערוצי הכבלים הוצאו למפיקים חיצוניים - ערוץ 6 (הילדים) וערוץ 8 (תרבות, מדע וטבע) הועברו לנגה תקשורת.

ההסכם בין נגה תקשורת לחברות הכבלים פקע בספטמבר 99', מאז לא חודש, והוארך בהסכמה בין הצדדים. תקציב הערוץ לשנת 2000 עומד על 16 מיליון דולר, גידול של כ-2 מיליון דולר לעומת שנה שעברה. תקציב ערוץ 8 לשנת 2000 עומד על 4.5 מיליון דולר, בדומה לתקציב בשלוש השנים האחרונות.

בתיא תקשורת סירבו להגיב על הנושא, וקבעו ישיבת דירקטוריון ליום ה' הקרוב.

אביב גלעדי אמר בתגובה, כי מדובר בעוד שלב טקטי של הכבלים בתוך המהלך הגדול של פתרון שוק התוכן. לדבריו, כל החוזים שבידי נגה תקשורת עם מפיקים בחו"ל ניתנים להמחאה לחברות הכבלים, שכן הם נחתמו מול נגה תקשורת וענני תקשורת. « מאת אביבה קרול « חברות הכבלים מבטלות את ההסכם עם נגה תקשורת להפקת ערוצים 6 ו-8 « ההסכם בין הצדדים נחתם כחלק מהסדר איי.סי.פי ופקע בספטמבר 99', מאז הוארך בהסכמה