תדמור אישר מיזוג ת.מ.מ תעשיות מיחזור עם חברת אמניר

ת.מ.מ תעשיות מיחזור הודיעה היום (א') כי קיבלה ערב החג את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, ד"ר דוד תדמור, למיזוגה עם חברת אמניר תעשיות, לפיו פעילותה ונכסיה של אמניר ימוזגו לתוך ת.מ.מ.

אישור הממונה ניתן במספר תנאים, שהעיקרי שבהם הוא שת.מ.מ תמכור את פעילותה בתחום איסוף ומיחזור פסולת נייר, תחום פעילות המשותף לה ולאמניר, לצד שלישי. ת.מ.מ כבר מילאה את התנאי בראשית מארס, כאשר מכרה את הפעילות תמורת 5 מיליון שקל.

לפני כחצי שנה הודיעו ת.מ.מ ואמניר, העוסקת באיסוף פסולת ומיחזורה, על מיזוגן. זמן קצר לאחר מכן הודיע תדמור כי הוא מתנגד למיזוג, בעיקר כיוון ששתי החברות הן הדומיננטיות בשוק איסוף פסולת הנייר, תחום פעילות המשותף להן. בעקבות התנגדות הממונה, התקיימו מגעים בין החברות לרשות להגבלים עסקיים, במטרה למצוא דרך לאישור המיזוג בתנאים, שלא יפגעו בתחרות.

במארס האחרון ביצעו חברת ברתולומי, בשליטת קונצרן ויואנדי הצרפתי ומנא"י (מפעלי נייר אמריקאים ישראלים - נייר חדרה), שורת עיסקאות, שנועדה לאפשר את מיזוג אמניר לתוך ת.מ.מ.

ברתולומי, השותפה עם מנא"י באמניר, רכשה %62.5 ממניות ת.מ.מ תמורת 15.8 מיליון דולר. בסופה של שורת עסקאות שביצעו, סוכם על מיזוג פעילות אמניר לתוך ת.מ.מ, לחברה חדשה, בה יחזיק קונצרן ויואנדי %58, מנא"י תחזיק %17 ורפי אלון, אחד מ-2 בעלי השליטה בת.מ.מ יחזיק %7.« מאת קרן צוריאל « תדמור אישר מיזוג ת.מ.מ תעשיות מיחזור עם חברת אמניר