תדמור אישר רכישת חלקו של זאבי ביפנאוטו בידי חברת נכסי ברנובסקי

הממונה על ההגבלים העיסקיים, ד"ר דוד תדמור, אישר את רכישת חלקה של קבוצת מיראז' (בבעלות גד זאבי) ביפנאוטו בידי חברת נכסי ברנובסקי, בשליטת משה ודני ברנובסקי.

נכסי משפחת ברנובסקי הודיעה ב-4 באפריל כי היא מממשת את האופציה ותרכוש את %50 של זאבי בחברת יפנאוטו, יבואנית סובארו בישראל.

להערכת תדמור, המיזוג בין חברת נכסי משפחת ברנובסקי לבין יפנאוטו, בעקבות העיסקה, אינו משנה את חלקן של החברות בענף יבוא הרכב ומתן השירותים הנלווים, ולכן אינו מעלה חשש לפגיעה משמעותית בתחרות.

עוד אישר תדמור את המיזוג בין באטמ תקשורת, חברה ציבורית העוסקת בפיתוח וייצור של ציוד לתקשורת נתונים, לבין אלדור מחשבים. אלדור היא חברה פרטית בבעלות טלדור, העוסקת במכירה והתקנה של מערכות מחשב ובמתן שירותי אחזקה למערכות. לדברי תדמור, כיוון שהחברות אינן מתחרות ולא קיים קשר אנכי בין פעילותיותיהן, המיזוג אינו מקים חשש לפגיעה בתחרות.

כמו כן, אישרה הרשות את המיזוג בין גאון אחזקות, העוסקת עם קבוצת יכין חק"ל בפעילות ייזום וסחר בהשקעות, לבין אוריין, חברה פרטית העוסקת בשירותי עמילות מכס, שילוח מטענים, אחסון, אשראי ומימון. לדברי תדמור, מדובר במיזוג קונגלומרטי, וכיוון שלגאון אחזקות אין פעילות בתחומים של אוריין, המיזוג אינו מעלה חשש לפגיעה בתחרות ולכן אושר.« מאת קרן צוריאל « תדמור אישר רכישת חלקו של זאבי ביפנאוטו בידי חברת נכסי ברנובסקי