מינהל התעופה הפלשתיני: כל עוד שדה התעופה עטרות כבוש - לא נעשה בו שימוש

"לא ייתכן שהצד הפלשתיני יתיר לקווי האוויר הפלשתיניים או לחברה אחרת לעשות שימוש בשדה התעופה קלנדיה (עטרות) כל עוד הוא נמצא תחת כיבוש ישראלי", כך אמר עמיד (תא"ל) פאיז זידאן, ראש מינהל התעופה הפלשתיני.

זידאן הגיב בהצהרה זו לפרסום במעריב ביום ו', כי הרשות הפלשתינית ביקשה מישראל להפוך את נמל התעופה עטרות לנמל תעופה המופעל במשותף על ידי ישראל והרשות הפלשתינית עד להסדר הקבע.

זידאן הוסיף, כי "שדה התעופה קלנדיה (עטרות) הוא שדה תעופה פלשתיני כבוש, וכך נקבע בהחלטות ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי הרואה בו שדה תעופה כבוש ואסר את השימוש בו לטיסות בינלאומיות". זידאן תיאר את הפרסום כניסיון ישראלי לעכב את הקמת שדה תעופה פלשתיני בגדה המערבית ולהסיר את החרם הבינלאומי המוטל על שדה התעופה כל עוד הוא בידי ישראל באמצעות קבלת הכשר מחברת התעופה הפלשתינית. זידאן הוסיף, כי "אין כל ספק שבמסגרת הסדר הקבע יוחזר שדה קלנדיה לשליטה מינהלית פלשתינית בלבד, ללא כל נוכחות ישראלית בשדה".

ביום ו' האחרון פורסם במעריב, כי ישראל שוקלת בחיוב בקשה פלשתינית להפוך את נמל התעופה עטרות בצפון ירושלים לנמל התעופה של ירושלים המופעל במשותף. עוד פורסם, כי רוב ההתנגדויות הישראליות לכך הוסרו, והוויכוח העיקרי בין הצדדים הוא מי ינהל את שדה התעופה.

בתחום הביטחוני מגובשת הצעה המשלבת רכיבים ממערכי האבטחה בשדה התעופה עזה ברשות הפלשתינית, ומההצעה לשדה התעופה המשותף עם הירדנים בערבה. הפעלה משותפת מסוג כל שהוא של שדה התעופה הנה למעשה הכרה הדדית בזכויות של הצד השני בירושלים, משום ששדה עטרות נמצא בתחום השטח המוניציפאלי של ירושלים.« מאת חגי אטקס « מינהל התעופה הפלשתיני: כל עוד שדה התעופה עטרות כבוש - לא נעשה בו שימוש