אבא רופרט, בתו ליז

ליז מרדוק מנסה שוב להתרחק מאימפריית המדיה של אביה, לטובת קריירה עצמאית

אליזבת (ליז) מרדוק, שנבחרה במשאל שנערך בשנה שעברה בבריטניה כאשה המשפיעה ביותר במדינה, הכריזה בשבוע שעבר שבסוף יוני היא פורשת "בצער מסויים" מתפקידה כמנהלת האחראית של סקיי נטוורקס, חברת השידורים הנשלטת על ידי אביה, רופרט מרדוק.

מרדוק (31), שאירגנה וניהלה את לוחות המשדרים עבור סקיי נטוורקס, מתכננת לפתוח חברה עצמאית שתעסוק בטלוויזיה, סרטים ומדיה חדשה. "נהניתי מאוד מארבע שנותי בסקיי", מסרה מרדוק בהצהרה, "עם זאת, עכשיו זהו זמן טוב מבחינתי לקדם משהו שאני חושבת עליו מזה זמן מה".

הצעד יהווה את ההסתערות השנייה של מרדוק ג'וניור לכיוון קריירה עצמאית. מרדוק, ילידת אוסטרליה, עברה עם אביה לארה"ב ב-1974. אחרי שסיימה את לימודיה בקולג' היוקרתי ואסר ב-1992, היא מונתה למנהלת התוכניות של פוקס טי.וי, מחברות המדיה והאינטרסים הבינלאומיים הרבים הנמצאים בבעלות אביה. היא נשארה בפוקס עד שהיא ובעלה דאז, אלקין פיאנים, רכשו שתי תחנות טלוויזיה כושלות של NBC בצפון קרוליינה.

הלוואה של 31 מיליון דולר מאביה איפשרה לה השקעה בתחומי הטלוויזיה, אולם היו אלו בהחלט כישוריה הפרטיים שלה שסייעו לה להפוך את תחנות הטלוויזיה הכושלות על פיהן. היא הזרימה לכיסיה 12 מיליון דולר, בעת מכירתן של התחנות 16 חודשים מאוחר יותר.

במארס 1996 הצטרפה מרדוק ל-BSkyB כמנהלת אחראית של הרשת, וב-1999 היא תפסה את משרת מנהלת התוכניות של רשת סקיי. בינתיים, בסביבות 1997, התרסקו נישואיה לפיאנים, ולקראת אמצע 1998 היא כבר נראתה בציבור עם חבר חדש, מאתיו פרויד, נשוי שעמד בראש סוכנות יחסי הציבור הלונדונית המצליחה פרויד PR והנחשב למשקיע בולט במיזמי אינטרנט.

מורדוק ניסתה לשמור על פרופיל נמוך, ולהימנע במידת האפשר מראיונות לתקשורת, אולם ייחוסה המשפחתי, והדיונים המתוקשרים באשר לחלקה העתידי באימפריית התקשורת של אביה, הותירו אותה בכותרות.

באוקטובר שעבר הכתיר אותה מגזין גוד האוסקיפינג כ"בעלת השפעה גדולה יותר מזו של שרי בות (רעיית טוני בלייר), ליידי ג'יי (רעייתו של הנסיך אנדרו) או המלכה אליזבת.

עבור מומחי המשפחה המלכותית (מרדוק), החלטתה לעזוב את חסות אביה נתפסת כבלתי נמנעת. כמה מהמשקיפים טוענים כבר מזה זמן מה כי אימפריית ניוז קורפ היא מעוז גברי, וכי העדפותיו של רופרט מורדוק להעביר את השליטה באימפרייה ליורש ממין זכר, או ליתר דיוק ללכלאן, אחיה הצעיר של אליזבת, הם שסללו את דרכה החוצה.

בשנים האחרונות שיגר מרדוק האב רמזים עבים שהוא מעדיף להעביר את השליטה בניוז קורפ לידי לכלאן, תוך שהוא מדלג על בתו הבכורה. ההערכות הן שהשמועות על מחלתו זירזו את החלטתה הסופית של ליז לפרוש לקריירה עצמאית.

עם זאת, גם בחירתה בדרך חדשה אינה מנתקת אותה לגמרי מהשושלת המשפחתית. היא עדיין מחזיקה במושב במועצה האקזקוטיבית של ניוז קורפ, ואם תחליט לשמור עליו אין ספק שתשמור לה בכך גם דריסת רגל בחברה המשפחתית.« ג'ף פרוזאן « אבא רופרט, בתו ליז « ליז מרדוק מנסה שוב להתרחק מאימפריית המדיה של אביה, לטובת קריירה עצמאית