ועדת השרים לכלכלה אישרה לרותם לשפץ ולתפעל את תחנת הכוח של פמ"א

פמ"א תחדש את פעילותה שפסקה אתמול * חברת חשמל מארה"ב רכשה את השליטה בחברה

ועדת השרים לענייני כלכלה החליטה היום (ד'), לאשר את הפעלת תחנת הכוח של חברת פמ"א - פיתוח משאבי אנרגיה - ע"י חברת רותם אמפרט, מקבוצת כי"ל. החלטה זו תאפשר את חידוש פעילותה של תחנת הכוח. כפי שפורסם אתמול (ג') ב"גלובס", פמ"א הפסיקה אתמול את פעילות התחנה. זאת, על רקע אי הוודאות לגבי עתיד התחנה.

תחנת הכוח חייבת לעבור שיפוץ דחוף, בהשקעה של 5 מיליון שקל. רותם התחייבה לבצע השקעה זו, אחרי שוועדת השרים תאשר את העברת הפעלת התחנה אליה.

פמ"א נמצאת בבעלות משותפת של חברת החשמל (%50), בתי הזיקוק (%25) וכי"ל (%25). חברת החשמל ובתי הזיקוק החליטו למכור את חלקן לחברת החשמל האמריקנית הגדולה NRG. עד להעברת הבעלות של פמ"א לחברה האמריקנית, הוחלט, כי תחנת הכוח תופעל ע"י רותם. התחנה פועלת בהספק של 6.5 מגוואט ו-50 טון קיטור.

ועדת השרים לכלכלה התכנסה היום בדחיפות, ביוזמתו של שר התשתיות, אליהו סוויסה, על רקע סגירתה אתמול של התחנה. תחנת הכוח נותרה הפעילות היחידה של פמ"א, אחרי שפעילויות אחרות שלה צומצמו.

ועדת השרים לכלכלה החליטה, כי אם במהלך תקופת ההסכם תודיע פמ"א, או גורם שיאושר לעניין זה על ידי משרד התשתיות, כי ברצונם להפעיל את התחנה בעצמם, או יחד עם רותם, תעביר רותם את התחנה לידי פמ"א, או לידי הגורם שאושר. זאת, בהתאם לתנאים שייקבעו בהסכם המפורט, שייחתם בין פמ"א לרותם.

חברת החשמל והממשלה השקיעו בשנים האחרונות, כ-100 מיליון דולר בפמ"א, בין היתר גם בתחנת הכוח, כדי שתוכל להפיק חשמל מפצלי השמן שבאתר.« מאת דוד חיון « ועדת השרים לכלכלה אישרה לרותם לשפץ ולתפעל את תחנת הכוח של פמ"א « פמ"א תחדש את פעילותה שפסקה אתמול * חברת חשמל מארה"ב רכשה את השליטה בחברה