ערוץ 15 לבג"ץ: למנוע הרחבת זיכיון רדיו קול חי לאזור ירושלים

ערוץ 15 בירושלים עתר היום (ד') לבג"ץ נגד מועצת הרשות השנייה בבקשה למנוע את הרחבת הזיכיון של רדיו קול חי הדתי לאזור ירושלים רבתי. ערוץ 15 אומר, כי על מנת להרחיב את זיכיון הרדיו לאזור ירושלים יש לצאת במיכרז על פי החוק. ערוץ 15 מבקש בנוסף להוציא צו ביניים המורה שלא להרחיב את שטח אזור הזיכיון של רדיו קול חי מאזור ת"א כך שיכלול גם את אזור ירושלים ללא מיכרז.

בשנת 1996 קיבל רדיו קול חי את הזיכיון להפעיל תחנת רדיו ייעודית שפונה אל הציבור החרדי הדתי והמסורתי. לערוץ 15 נודע, כי בכוונת מועצת הרשות השנייה לאשר לרדיו קול חי לשדר גם באזור ירושלים שלא באמצעות מיכרז. לאחרונה נודע לערוץ ממכתביה של סמנכ"ל לענייני רדיו ברשות, נאוה בת-צור, כי מועצת הרשות ממליצה להרחיב את אזור הזיכיון של רדיו קול חי גם לאזור ירושלים.

לטענת ערוץ 15, אין לדון כלל בבקשה להרחיב את אזור הזיכיון של רדיו קול חי או לשנותו, שכן הדבר אינו בסמכות המועצה. למועצה אין סמכות "לתפור" אזור זיכיון אינדיבידואלי שאינו קיים במפת החלוקה הנמצאת בכללי הרשות השנייה.

לטענת הערוץ יש חובה לפרסם בעניין מיכרז, וכי גם רדיו ירושלים הביע התנגדותו להרחבת אזור הזיכיון. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד דן סלע.« מאת שמואל דקלו « ערוץ 15 לבג"ץ: למנוע הרחבת זיכיון רדיו קול חי לאזור ירושלים