ישראל צפויה לדחות בקשת אינדונזיה להכשיר אינדונזים בהשקיה בקיבוצים

אכזבה בירושלים מן התוצאות המעשיות של ביקור המשלחת הכלכלית מאינדונזיה

ראש המשלחת הכלכלית מאינדונזיה, המסיימת היום (ה') את ביקורה בישראל, אבו ריזל בקרי, ביקש ממשרד החוץ להכשיר מאות אינדונזים בקיבוצים בישראל, בנושא שיטות השקיה.

הסמנכ"ל לכלכלה במשרד החוץ, ויקטור הראל, מסר ל"גלובס", כי המשרד נוטה לסרב לבקשה. "אינני בטוח שנוכל לתת ויזות למאות משתתפים בהעדר יחסים ברורים בין המדינות", אמר הראל.

שיחת הסיכום שנערכה אתמול (ד') בין חברי המשלחת לנציגי משרד החוץ, לא הניבה סיכומים מעשיים, כפי שקיוו בישראל. הראל הודיע לחברי המשלחת, כי למרות הזמנתם, לא תשתתף משלחת ישראלית בחודש הבא בתערוכה החקלאית הגדולה באינדונזיה. זאת, כיוון שהממשלה המקומית אינה מוכנה שהמציגים הישראלים יופיעו תחת שמה של ישראל.

"אחרי 52 שנים, אם ישראל תיקח חלק בפעילות כלכלית באינדונזיה, היא תיכנס בדלת הראשית ולא בדלת האחורית", אמר הראל. "המסר שהעברתי לחברי המשלחת הוא שאנחנו חייבים להגיע למיסוד של היחסים בין המדינות, לפחות במישור הכלכלי, אם לא במישור הדיפלומטי". ככל הידוע, להתקדמות ביחסים בין המדינות יש לצפות בחודש אוגוסט, כאשר יציין הנשיא עאבד אל-רחמן וואחיד שנה לכהונתו.

אכזבה נוספת בקרב המארחים הישראלים היא חוסר הבהירות באשר לביטול החוק האוסר על מסחר עם ישראל. בקרי מסר ל"גלובס", כי החוק בוטל, אולם במשרד החוץ ובחברה לבסס"ח לא בטוחים שאכן כך הדבר.

מנכ"ל החברה לבסס"ח, דורון קלאוזנר, מסר ל"גלובס", כי כל עוד לא תתקבל הודעה רשמית על ביטול החוק, החברה לא תבטח עסקאות יצוא לאינדונזיה ואף לא תדון בשיעורי הביטוח הנדרשים.« מאת קרן צוריאל « ישראל צפויה לדחות בקשת אינדונזיה להכשיר אינדונזים בהשקיה בקיבוצים « אכזבה בירושלים מן התוצאות המעשיות של ביקור המשלחת הכלכלית מאינדונזי